Boekrecensie: After #2

‘Tessa heeft alles te verliezen. Hardin heeft niets te verliezen… behalve haar. Tessa wist dat Hardin wreed kon zijn, maar als haar een gerucht bereikt over de ware oorsprong van hun relatie, slaat dat bij haar in als een bom. Is Hardin wel de diepzinnige, aandachtige jongen op wie Tessa verliefd werd, ondanks zijn boze buitenkant, of kent ze hem eigenlijk helemaal niet? Ze wou dat ze hem gewoon kon verlaten. Maar zo simpel is het niet. Niet met de herinnering aan hun gepassioneerde nachten samen. Zijn verzengende aanrakingen. Zijn hongerige zoenen. Hardin beseft maar al te goed dat hij een fout heeft gemaakt, misschien wel de grootste van zijn leven. Hij wil voor Tessa vechten, en voor hun liefde. Maar kan hij wel echt veranderen?’ (www.boekerij.nl)

Ik had zo’n hekel aan Hardin na het einde van het eerste boek! Ik was echt ontdaan van zijn leugen en ik moest er even van bijkomen. Het eerste boek eindigt met een gigantische cliffhanger en ik heb nu dan eindelijk deel 2 uitgelezen, en ik weet dat deel 3 en deel 4 ook nog op me staan te wachten. Deel 2 had net als deel 1 weer meer dan 600 pagina’s. Het is dus een dik boek, maar hier merk je tijdens het lezen bijna niks van. Het boek leest heel vlot en heeft korte hoofdstukken, waardoor ik van mezelf vaak nog een hoofdstuk mocht lezen en daardoor uren achter elkaar bleef lezen. Wel vind ik dat het verhaal ook verteld zou kunnen worden in de helft van het aantal pagina’s.

Nou ja, eigenlijk zit er niet echt een verhaal in dit boek. In dit boek gaat de relatie van Hardin en Tessa verder op hun manier. Ze maken ruzie, leggen het weer bij (vaak door middel van seks), dan doet een van de twee weer iets stoms en begint het hele circus van voor af aan. Ik werd soms echt moe van de twee hoofdpersonages. Daar komt nog bij kijken dat er zo veel negativiteit is in dit boek, waardoor je zelf ook een beetje depri wordt. Natuurlijk zijn er ook leuke momenten, maar je weet gewoon dat alles weer eindigt met een ruzie. Je merkt wel dat Tessa wat meer voor zichzelf opkomt in dit boek en dat Hardin zijn best doet om echt een betere vriend voor haar te worden. Het is ook leuk dat je nu vanuit het oogpunt van Hardin leest. Je leert hem nu beter te begrijpen dan in deel 1.

Ik ben benieuwd wat Anna Todd ons nog wil vertellen in de volgende twee delen. Ook al ben ik niet razend enthousiast over de verhaallijn en het oneindige gekibbel, de boeken zijn verslavend en ik wil heel graag weten wat er verder staat te gebeuren.

IMG_20151007_143347

Follow my blog with Bloglovin