Boekrecensie: Geek Girl #3

‘Harriet weet een hoop. Dat New York de dichtstbevolkte stad in de Verenigde Staten is bijvoorbeeld. En dat 1 op de 38 mensen in de VS er woont. Maar ze weet absoluut niets over modellenwerk in de Big Apple. Zal ze, samen met haar familie, wel kunnen aarden in de States? En hoe wordt een mens ‘een merk’? Dat is namelijk wat ze moet worden, als ze de modellen in New York mag geloven. Haar leven wordt helemaal één groot vraagteken wanneer ze wordt bedolven onder grootse en romantische gebaren – maar niet die van haar vriendje…’ (www.bol.com)

Deel 1 en deel 2 van de Geek Girl serie vond ik erg leuk om te lezen. Deel 3 vond ik een beetje tegenvallen, wat ik erg jammer vond. Het is nog steeds een leuk boek, maar ik vond het verhaal niet echt spetterend. De groei die Harriet doormaakt is dan wel weer leuk om te lezen. Het derde boek speelt zich vooral af in New York. Harriet voelt zich thuis niet meer fijn en gaat er op uit om de grote stad te ontdekken. Ze laat zich meeslepen door de magie van de grote stad en verliest zichzelf hierin. Het model in haar wil zichzelf bewijzen in New York. Hier leert ze nieuwe mensen kennen en ze verliest Toby, Nat en Nick steeds meer uit het oog.

Het boek heeft de fijne schrijfstijl die we van Holly Smale gewend zijn, maar ik vond de personages erg vlak in dit boek. Caleb, Kenderall en Fleur kwamen niet echt uit de verf. Daarnaast vond ik het raar dat Harriet bijna niet dacht aan Nat en Toby. Ook moet ik mezelf er telkens aan herinneren dat dit boek over een Geek Girl gaat, en niet perse over haar modellen carrière, want die komt niet zo veel aan bod.

Wat ik wel weer mooi vond aan dit boek was hoe werd beschreven dat iemand zichzelf zo kan verliezen in een stad. Harriet voelt de druk om goed te presteren als model en ze wil een keer écht iemand zijn. Aan het einde van het boek komt ze gelukkig weer terug bij zichzelf en begint ze te begrijpen waar het allemaal om gaat: liefde.

IMG_20150922_143146