Boekrecensie: J. Lynn – Wacht op mij

Wacht op mij gaat over Avery en Cameron. Avery gaat studeren en botst tijdens de eerste schooldag al gelijk tegen de onweerstaanbare Cameron op. Ze blijven elkaar tegenkomen en dan blijkt Cameron ook nog eens tegenover haar te wonen. Cam laat al snel blijken dat hij Avery wel ziet zitten, maar Avery heeft zo haar eigen shit om mee te dealen. Ze zit niet echt te wachten op zo’n vrouwenverslinder als Cam. Toch is Cam vastberaden en moet Avery zichzelf afvragen of ze ook bij hem wil zijn, na alles wat er gebeurd is in haar verleden. De grote vraag is of ze eerlijk tegen hem kan en wil zijn.

De achterflap van dit boek waarschuwt je er voor dat je verliefd zal worden op Cam. Nou, dat zal wel meevallen, dacht ik bij mezelf. Verkeerd gedacht, dus. Cameron is echt perfect, mijn god! Een man die een goddelijk lichaam heeft, maandenlang een meisje mee uitvraagt, van bakken houdt en iedere zondagochtend voor je deur staat om een ontbijtje te maken? Ik kan nog wel even doorgaan, hoor. Cameron is ook nog eens geduldig, grappig en lief. Wacht op mij schept bijna onrealistische verwachtingen over de liefde met zo’n mannelijk personage dat best wel perfect is.

Af en toe wilde ik Avery wel een schop onder haar kont geven: geef Cam nou eens een kans! Maar het was heerlijk om over de spanning tussen die twee te lezen. De chemie tussen hen wordt uitgebreid beschreven en je kan niet stoppen met lezen omdat je wil weten hoe het afloopt. Daarnaast leer je Avery steeds beter kennen. Ze heeft iets meegemaakt in het verleden dat steeds meer aan het licht komt, af en toe wordt er een tipje van de sluier opgelicht. Ik vind het mooi hoe haar ervaringen in het verleden door het verhaal worden geweven. Avery is echt een sympathiek personage, petje af voor J. Lynn. Ook Cameron heeft het nodige meegemaakt en het is hartverwarmend dat je ziet hoe Avery en Cam elkaar steeds beter leren kennen en hun geheimen aan elkaar toevertrouwen.

Ik vind dat J. Lynn echt een heel fijne schrijfstijl heeft. Ook al heb ik al een aantal New Adult boeken gelezen (Onverminderd, Stuk van jou, Misschien Ooit en Sterrenhemel), ik blijf er van genieten. De boeken zijn vaak wel voorspelbaar, maar ik ben echt van dit genre gaan houden. Vooral de karakterontwikkelingen van de jongvolwassen personages en de romantiek zorgen er voor dat ik deze boeken blijf lezen. Ik ben na dit boek dan ook gelijk begonnen in Ga voor mij (het tweede deel van deze serie). Ook Blijf bij mij (deel drie) staat al geduldig te wachten in de boekenkast!

Wacht op mij bevat humor, romantiek, diepgang en levensechte personages. Ik ben fan!

Boekrecensie: J. Lynn - Wacht op mij