Boekrecensie: J. Lynn – Ga voor mij

Tess is gek op dansen, maar door een blessure kan ze haar dromen niet najagen. Tijd voor een ander plan dus. Ze gaat studeren en komt Jase tegen, de beste vriend van haar broer. Ze kennen elkaar al een aantal jaren en hebben een hele tijd geleden een kus gedeeld. Tess is Jase nooit vergeten, ook al heeft ze nooit meer wat van hem gehoord. Als Jase aanbiedt om Tess overal naartoe te brengen vanwege haar blessure, raken ze bevriend. Tess heeft nog steeds gevoelens voor Jase, maar worden ze ook beantwoord?

In het begin moest ik even wennen aan de nieuwe personages. Ik begon namelijk gelijk in dit boek nadat ik Wacht op mij uit had. Ik vond het heerlijk om te lezen over de spanning tussen Avery en Cam. Ga voor mij gaat over Teresa en Jase. Teresa is het zusje van Cam en Jase is zijn zusje. Allereerst wil ik zeggen dat ik het echt heel leuk vind dat de personages uit het vorige boek ook in dit boek terugkomen. Knap hoe J. Lynn dit in het verhaal heeft verweven, zo hoefde ik gelukkig niet helemaal afscheid te nemen van Avery en Cam!

Omdat ik dus gehecht was aan de vorige twee, was ik in het begin niet zo gek op Tess. Ik vond haar een beetje oppervlakkig en naïef en het leek wel alsof ze alleen maar op seks uit was. Ik begreep niet waarom ze maar achter Jase aan bleef lopen, terwijl hij haar telkens als vuil behandelde. Naarmate het verhaal vorderde, werden Tess en ik wel vriendinnen. Ze is sympathiek en ook al kon ik me niet altijd met haar identificeren, ik begon haar wel steeds meer te waarderen. Het is mooi om te lezen hoe Tess zich ontwikkelt als personage. Stiekem ben ik nog wel een beetje verdrietig om haar blessure, maar in dit boek zie je goed hoe ze volwassen wordt en verstandige keuzes maakt. Wat is Tess een sterk, onafhankelijk – oké, en een beetje eigenwijs – personage. De spanning tussen Tess en Jase is goed te voelen als je dit boek leest en ik was even bang dat dit spelletje het hele boek zo door zou gaan. Maar er kwam ineens een grote gebeurtenis aanzetten die ik echt totaal niet aan had zien komen. Wow! Deze heftige gebeurtenis zette het verhaal even op zijn kop en ook aan het einde van dit boek komt er een thrillerachtige wending in het verhaal. Het boek heeft mij meerdere keren weten te verrassen. Wel vond ik het jammer dat we aan het einde van het boek niet meer wisten over Avery en Cam én ik vond het einde net iets te zoetsappig. (Net als de seksscènes trouwens, die zijn voor mijn gevoel niet echt vernieuwend meer.)

Wacht op mij was het eerste deel in deze boekenreeks van J. Lynn en Ga voor mij is het tweede deel. Deze reeks bestaat uit zes delen en ik heb inmiddels het derde en vierde deel ook al gelezen. J. Lynn is een geweldige schrijfster. Ze schrijft zo toegankelijk dat je door de bladzijdes heen vliegt en ze creëert personages die je in je hart sluit. J. Lynn is echt een ster in het beschrijven van chemie tussen twee personages en dat maakt het verslavend om door te lezen. Af en toe dreigt het verhaal zijn vaart te verliezen vanwege het eindeloze kat- en muisspelletje, maar zoals ik al eerder zei komt er dan ineens een plottwist waar je u tegen zegt.

Boekrecensie: J. Lynn - Ga voor mij