Boekrecensie: Jennifer L. Armentrout – Blijf bij mij

Blijf bij mij is het derde deel van de boekenserie Wacht op mij. Ik vond de eerste twee delen, Wacht op mij en Ga voor mij, heerlijk om te lezen. Volwassen personages die het nodige hebben meegemaakt en redelijk diepgaande verhalen met een vleugje erotiek en kenmerken van een thriller.

Dit verhaal gaat over Calla, die je al hebt leren kennen in deel twee als een vriendin van Teresa. Net als bij de andere delen moest ik even wennen aan de nieuwe hoofdpersoon. Calla gaat in de zomer terug naar waar ze vandaan komt. Niet geheel vrijwillig, want ze is er achter gekomen dat haar drugsverslaafde moeder haar spaarrekening heeft geplunderd. Ze gaat terug naar huis om de scherven van haar verleden op te rapen, zodat ze daarna weer terug kan naar de universiteit. Maar aangezien haar moeder al haar geld heeft gestolen, is het niet meer zo zeker dat ze ooit nog terug zal kunnen. Eenmaal aangekomen in haar geboortestad, besluit ze om wat bij te verdienen in de bar van haar moeder. Hier leert ze Jax kennen, de aantrekkelijke barman. Vanaf dag één beschermt hij haar tegen alle problemen die Calla’s moeder heeft veroorzaakt.

Dit boek was helaas niet vernieuwend. De boeken in deze serie lijken heel erg op elkaar: een meisje leert een jongen kennen, maar ze moet eerst haar eigen problemen oplossen. Toch is de aantrekkingskracht tussen de jongen en het meisje te sterk. Ze komen samen en het boek eindigt met een happy end. Ik ging niet zo snel door dit boek heen als bij de andere boeken. Deel één las ik in een ruk uit en ook deel twee had me in zijn greep. Boek drie gaf me niet het gevoel dat ik het boek iedere vrije seconde op wilde pakken.

Ik vond Calla een sympathiek personage, al werden we geen beste vriendinnen. En ik vond Jax niet echt de ideale man. Ik vond het wel leuk dat de personages uit de andere boeken weer voorbij kwamen (Avery, Cam, Teresa en Jase), maar ik vraag me wel af of hier nou echt een meerwaarde in zit. Ja, het is leuk om weer over ze te lezen en te weten hoe ze nu in het leven staan, maar of het iets toevoegde aan de verhaallijn van Calla? In mijn ogen niet. Het verleden van Calla wordt stukje bij beetje onthuld, wat ik wel weer mooi vond. Ook het einde is mooi afgesloten, al had ik wel verwacht dat er meer spanning in dit boek zou zitten. Er wordt namelijk het hele boek naar één punt toegewerkt, maar op dat punt ontstaat er nogal een anti-climax.

Ik vond het zeker geen slecht boek en kan nog steeds echt genieten van de schrijfstijl van Jennifer L. Armentrout. Het genre New Adult ligt zeker in mijn straatje, maar ik vind Blijf bij mij iets teveel van hetzelfde worden. Dat neemt niet weg dat ik deze serie nog zeker door ga lezen. Ik heb deel vier inmiddels ook al uit en ik ga deel vijf en zes ook zeker lezen!

Boekrecensie: Jennifer L. Armentrout - Blijf bij mij