Boekrecensie: Jenny Han – Aan alle jongens van wie ik hield

Telkens als een relatie of liefde op niets uitloopt, schrijft Lara Jean een brief aan de desbetreffende jongen. Deze brieven verstopt ze op een geheime plek in haar kamer. Op een dag spreekt één van haar exen haar aan, hij heeft namelijk een brief gekregen van Lara Jean. Ze kan het bijna niet geloven: deze vijf brieven liggen toch goed verstopt in haar kamer? Eenmaal thuis komt ze erachter dat al haar brieven weg zijn. En dat houdt in dat ook de andere brieven verstuurd kunnen zijn, ook naar Josh, het vriendje van haar zus.

Aan alle jongens van wie ik hield is een aandoenlijk verhaal met leuke personages. Vooral het zusje Kitty stal mijn hart. Wel moet ik zeggen dat ik Lara Jean af en toe iets te kinderlijk vond. Dat hoort natuurlijk bij haar leeftijd en de doelgroep van dit boek, maar ik kon me er af en toe wel aan ergeren. Ik wilde haar af en toe gewoon een schop onder haar kont geven. Ook de oudere zus, Margot, lag mij niet helemaal. De diepgang mist in dit verhaal, maar omdat het een contemporary boek is, stel je je daar ook op in. Het verhaal kabbelt een beetje voort, waardoor je het niet continu oppakt om door te lezen, maar door de schrijfstijl vlieg je wel door het verhaal heen. Je hebt het boek dan ook zo uit. Ik vind de gedachte heel mooi dat Lara Jean een brief schrijft aan een liefde die ze af wil sluiten. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat oplucht! Wel vond ik de keuzes die ze maakte af en toe nogal ondoordacht en ook een beetje dom, maar dat kan natuurlijk liggen aan haar leeftijd. Ik kan me voorstellen dat dit boek voor jongere lezers onwijs leuk is. Ik had wel iets meer van de brieven willen zien in dit boek, want dat is eigenlijk waar het hele verhaal om draait.

Het boek heb ik vier van de vijf sterren gegeven omdat het een boek is waardoor je een fijn gevoel krijgt. Het is zo lief geschreven en je leeft mee met de personages. Het verhaal bevatte gelukkig de plottwist waar ik op hoopte. Als je je verstand even op nul wil zetten en een easy read wil lezen, kan ik je Aan alle jongens van wie ik hield zeker aanraden. Ik ga het tweede deel van deze serie zeker lezen!

Boekrecensie: Jenny Han - Aan alle jongens van wie ik hield