Boekrecensie: Amy Ewing – Opgesloten

De uitgeverij Young & Awesome gaf het boek The Jewel uit en ik was meteen verkocht. Echt een spannend en bijzonder boek over hoe Violet wordt verkocht aan een van de machtigste vrouwen van het land om voor haar kinderen te gaan baren. De beste vriendin van Violet, Raven, wordt ook verkocht aan een vrouw. Het verhaal Opgesloten vertelt over hoe Raven wordt behandeld door haar meesteres.

Het is leuk om de wereld nu door de ogen van Raven te beleven. Als je The Jewel leest, heb je al wel door dat Raven het erg pittig heeft, maar je weet niet precies wat er aan de hand is. In dit boek leer je haar personage beter kennen. Je leest een paar dezelfde scenes als hoe Violet ze had beleefd in het boek The Jewel, maar nu dus door de ogen van Raven. Ik vond het interessant en ook heftig om te lezen hoe het Raven verging, maar aan de andere kant riep ze het ook wel een beetje op zichzelf af. Ik snap haar reacties wel, ze wil namelijk niet toegeven aan haar nieuwe wereld en ze wil bewijzen dat ze niet te veranderen is. Dat ze nog steeds Raven is en niet zomaar een nummer. Dat is aan de ene kant wel bewonderenswaardig, maar daardoor krijgt ze wel meer narigheid. Ik vond het wel jammer dat je Raven niet volgde tijdens hetzelfde tijdsbestek van Violet in The Jewel, want je vraagt je echt af wat er allemaal nog meer met Raven is gebeurd. Toch krijg je hier wel een beter beeld van na het lezen van Opgesloten.

Ik ben heel blij dat Young & Awesome deze novella heeft uitgegeven en ik hoop ook echt dat ze het tweede en derde deel van deze serie ook uit gaan geven, want het is een fascinerende wereld die Amy Ewing heeft neergezet. De novella Opgesloten is een fijne toevoeging aan de serie van The Jewel, maar je mist niet zo veel als je hem niet hebt gelezen.

Boekrecensie: Amy Ewing - Opgesloten