Boekrecensie: Estelle Maskame – Did I Mention I Need You?

Een tijdje terug besloot ik het boek Did I Mention I Need You? te kopen, omdat ik toch wel heel benieuwd was hoe het nou verder ging met Eden en Tyler. Ik vond het eerste boek niet heel geweldig, zoals je had kunnen lezen in mijn recensie. Dat lag vooral aan het feit dat ik me niet zo kon identificeren met Eden vanwege haar leeftijd en de dingen die zij belangrijk vond in het leven. Gaandeweg het eerste boek kwam er wel echt veel meer diepgang in het boek en kon ik er veel meer van genieten. Na het lezen van dit tweede deel gok ik dat ik toch een beetje verslaafd aan het worden ben aan deze boekenserie…

In dit deel gaat Eden haar stiefbroer Tyler opzoeken in New York. Ze hebben elkaar een jaar niet gezien nadat ze hadden besloten dat het beter was om niet door te gaan als stel. Eden is nu gelukkig met haar vriendje Dean en Tyler is zijn leven aan het beteren in New York. Eden gaat hem zes weken opzoeken en in die zes weken proberen ze de verleidingen te weerstaan, maar dat blijkt niet zo makkelijk als het lijkt.

Toen ik begon met lezen, vloog ik echt door het boek heen. Ik had me helemaal niet beseft dat ik Eden en Tyler zo had gemist, maar ik heb het boek in een paar dagen uitgelezen. Dit komt ook zeker door de vlotte schrijfstijl van Estelle Maskame. Ik vond het ook heel tof dat dit boek zich afspeelde in New York, een van mijn favoriete steden. Ik ben er zelf ook geweest en het is dan extra leuk om over deze stad te lezen. Wel had ik in dit deel af en toe weer moeite met Eden. Ze is heel realistisch neergezet door de schrijfster, maar bij sommige acties ergerde ik me aan haar en voelde ik me zelfs een beetje rot door de stomme acties die ze weer uithaalde. Wel is het mooi om te zien hoe de personages zich hebben ontwikkeld ten opzichte van het eerste deel. Tyler is echt positief veranderd en je geniet van de leuke scènes tussen hem en Eden. Maar elke keer als je denkt dat het nu dan eindelijk goed zit, gebeurt er weer iets waardoor alles in duigen valt.

Estelle Maskane heeft wederom een goed verhaal neergezet met realistische personages en diepgaande onderwerpen. Het derde deel ligt al klaar en ik weet zeker dat het niet lang meer gaat duren voordat ik die ga lezen. Deze serie heeft er een fan bij!

Boekrecensie: Estelle Maskame - Did I Mention I Need You?