Boekrecensie: Rebecca Yarros – Onverwacht

Het boek Onverwacht is het derde deel in de Flight & Glory boekenserie van Rebecca Yarros. Het eerste deel (Onverminderd) vond ik geweldig en beoordeelde ik zelfs met vijf sterren, ook het tweede deel (Onbereikbaar) vond ik prachtig. Laatst is Onverwacht verschenen en ik kon niet wachten om er in te beginnen. Onverwacht vertelt het verhaal van Samantha en Grayson. Samantha komt bij Grayson en twee van zijn vrienden in huis wonen en vanaf dag één kunnen ze hun ogen al niet van elkaar afhouden. Dat komt niet zo goed uit, want Samantha heeft haar eigen shit te verwerken met gebeurtenissen uit het verleden en ze is hierheen gekomen om te gaan studeren. Grayson is zeer gefocust op zijn opleiding tot Apachepiloot en ook hij heeft nog een aantal sterke banden met het verleden. Om samen te kunnen zijn moeten Samantha en Grayson eerst een aantal muren naar beneden halen.

De serie Flight & Glory van Rebecca Yarros vind ik heerlijk om te lezen. In ieder boek volgt een van de mannen een pilotenopleiding en in het ene boek komt de opleiding meer aan bod dan bij het andere boek, maar het blijft een mooi aspect. Daarnaast blijf ik ook gewoon genieten van de new adult boeken. Ten opzichte van young adult boeken vind ik deze boeken verfrissend en ik kan me vaak beter identificeren met de hoofdpersonen, waardoor ik ook het gevoel krijg dat het verhaal dichter bij me staat. De schrijfstijl van Rebecca Yarros werkt natuurlijk ook mee, want na de eerste bladzijdes wist ik meteen weer waarom ik deze boeken zo geweldig vind. Ze lezen heerlijk weg en na een paar dagen kon ik het boek dan ook weer met een voldaan gevoel wegleggen (al moet ik wel toegeven dat mijn hart ook gebroken is geweest tijdens het lezen). Het is ook leuk om de personages uit de eerdere boeken weer terug te zien.

Onverwacht is ook weer een pareltje. Je leest het boek vanuit de perspectieven van Samantha en Grayson en beide personages zijn briljant uitgewerkt. Ik kan me in boeken soms ergeren aan de reden waarom koppels uit elkaar gaan, maar in dit boek was het juist heel realistisch en ook mooi beschreven hoe de situatie werd aangepakt. Samantha en Grayson lopen niet weg voor hun problemen en gaan echt de strijd aan met de demonen uit het verleden. Wel vond ik de verhaallijn af en toe voorspelbaar, maar voor mij is de magie van de Flight & Glory serie nog lang niet uitgewerkt. De liefde en spanning spatten weer van de bladzijdes af.

Onverwacht is een geweldig verhaal van Rebecca Yarros. De liefde staat centraal, maar het boek gaat ook over loslaten, confrontaties aangaan en strijden voor de liefde. Een realistisch en aangrijpend verhaal waarbij je hart wordt gebroken, maar het wordt gelukkig ook weer netjes aan elkaar gelijmd. Een aanrader voor new adult fans!

Boekrecensie: Rebecca Yarros - Onverwacht