Boekrecensie: Estelle Maskame – Did I Mention I Miss You?

Wie had ooit gedacht dat ik mezelf een fan zou noemen van de DIMILY serie? Na het eerste boek was ik niet echt weg van de serie. Ik vond de personages oppervlakkig en ondanks dat het boek heel lekker las, stond ik niet echt te springen om het tweede deel te lezen. Maar mijn enthousiasme werd steeds groter toen ik het tweede deel las, wauw! Ik merkte dat ik Tyler en Eden toch heel erg gemist had en dat ik er van genoot om over ze te lezen. Het duurde dan ook niet lang voordat ik het laatste deel in deze trilogie oppakte en ook weer binnen een paar dagen uitlas.

Er is weer een jaar voorbij en we volgen Eden en Tyler in weer een nieuwe zomer. Tyler is vorige zomer halsoverkop weggegaan en heeft Eden in de steek gelaten. Het was niet makkelijk voor Eden, maar ze heeft haar eigen leven opgebouwd door te gaan studeren in Californië. In de vakanties komt ze terug naar huis, maar daar is de sfeer niet geweldig bij haar vader en Ella. Ze moet leven met de gevolgen van de acties van haar en Tyler, die ze in haar eentje het hoofd moet bieden. Als Tyler weer naar huis komt, wil hij graag dat ze met hem meegaat naar zijn nieuwe thuis, maar hij had niet verwacht dat Eden het had opgegeven.

Estelle Maskame heeft me echt weten te verbazen. Ik had niet verwacht dat ik deze serie zo leuk zou vinden en dat het verhaal over Tyler en Eden echt diepgaand zou worden. De personages maken een grote ontwikkeling door en de manier waarop dat gebeurt vind ik heel goed en realistisch beschreven. Ik leefde echt met Tyler en Eden mee en aan het einde van dit boek zat ik met een brok in mijn keel te lezen. Ze heeft een sterk verhaal neergezet met actuele, heftige onderwerpen. Alle lijntjes uit de vorige boeken komen in dit boek samen en Estelle Maskame heeft het verhaal netjes afgerond.

Ik ben een klein beetje verdrietig dat deze serie nu over is. Laat je niet ”afschrikken” door het eerste boek, want daar kon ik me nog weleens ergeren aan het gedrag van Eden. De trilogie is goed uitgewerkt en elk deel vertelt zijn eigen, sterke verhaal. Ik ga Tyler en Eden missen!

Boekrecensie: Estelle Maskame - Did I Mention I Miss You?