Boekrecensie: Marissa Meyer – Scarlet

Scarlet is het tweede deel in de serie The Lunar Chronicles. In deze serie heeft Marissa Meyer een aantal sprookjes in een nieuw jasje gestoken. Ik ben gek op sprookjes en hoewel ik eerst twijfelde over het futuristische aspect, was ik gelijk enthousiast over het eerste deel, Cinder. Ik kocht al snel het tweede deel en ik weet zeker dat ik deze serie uit ga lezen, want de serie leest ontzettend verslavend.

We maken kennis met Scarlet, een doodgewoon meisje dat op een boerderij in Frankrijk woont, samen met haar oma. Wanneer haar oma vermist wordt, voelt Scarlet gelijk dat er iets mis is. De mensen in het dorp zeggen dat haar oma er vandoor is gegaan, maar dat lijkt Scarlet sterk: dat is niks voor haar oma. Scarlet ontmoet Wolf, een straatvechter, die aanbiedt om haar te helpen. Hoewel Scarlet hem niet helemaal vertrouwt, kan ze alle hulp gebruiken die ze nodig heeft. Ze zal niet stoppen met zoeken voordat ze haar oma heeft gevonden.

Scarlet is gebaseerd op het sprookje Roodkapje en ik vind het knap hoe Marissa Meyer op een subtiele manier dit sprookje door het boek weet te verweven. Het verhaal over Scarlet komt een beetje langzaam op gang, maar je zit zo weer in het verhaal. Verder volgen we in dit deel ook hoe het verder gaat met Cinder. Aan de ene kant vond ik het fijn dat we weer veel van Cinder konden lezen, want ik was zeker benieuwd hoe het verder met haar zou gaan. Aan de andere kant krijg je daardoor minder tijd om Scarlet goed te leren kennen. Dat is dan ook de reden dat ik een minder sterke band voelde met Scarlet dan met Cinder, wat ook geldt voor de minder sterke band met Wolf dan met Kai. Ondanks de langzame start, zit je zo weer in het verhaal. De schrijfstijl van Marissa Meyer is magisch en beeldend.

Scarlet is een fijne opvolger, maar het eerste deel van deze serie vond ik sterker. Wel vind ik het knap hoe Marissa Meyer alle verhaallijnen mooi met elkaar weet te verweven en ik kan dan ook niet wachten om Cress te gaan lezen. Deze serie is een aanrader voor alle young-adult lezers die van sprookjes houden!

Boekrecensie: Marissa Meyer - Scarlet

Volg je mij al op FacebookBloglovin’, Instagram en Twitter?