Kopenhagen dag 2 en 3: De kleine zeemeermin, fietsen huren en boottocht

In het weekend na mijn verjaardag ging ik er samen met mijn vriend een weekendje tussenuit. Ik vertelde jullie al over onze eerste dag in Kopenhagen en vandaag vertel ik jullie over de twee andere dagen! Kijk je gezellig mee? 🙂

Dag 2

We beginnen de dag met een lekker ontbijt bij een bakkertje. Genieten van mijn cappuccino en croissantje, en we delen dat roze soort van gebakje. Erg zoet, maar best lekker!

Na het ontbijt gaan we op zoek naar een plek om fietsen te huren. Ik vind de fiets altijd een leuke manier om een onbekende stad te verkennen. Het duurde even voordat we een goede fietsverhuurder hadden gevonden, maar gelukkig konden we daarna meteen op de fiets stappen om een paar highlights te bezoeken. We begonnen met de kleine zeemeermin, een van de bekendste highlights van Kopenhagen. Ik had van tevoren al gelezen dat het beeld erg klein is en dat is ook echt zo. Verwacht er dus niet te veel van! Het was ontzettend druk bij de zeemeermin, maar ik heb hem er toch op kunnen krijgen zonder de toeristen, haha. In de buurt van de kleine zeemeermin vind je ook de mooie Gefion fontein en de St. Alban kerk. In de kerk staken we een kaarsje aan.

Door het park fietsten we langs Rosenborg Slot met een mooie tuin rondom het paleis. We reden verder naar Rundetårn, een ronde toren die je kan beklimmen zodat je een mooi uitzicht hebt over Kopenhagen. Ook bezochten we Christiansborg, een ander paleis in Kopenhagen waarbij je ook naar boven kon voor het uitzicht, maar hier stond een iets te lange rij.

Na het bezoeken van de highlights die we wilden zien, besloten we maar gewoon te gaan fietsen en te zien waar we uit zouden komen. Dat bleek een heel goede keuze te zijn, want we kwamen op bijzondere plekken. We besloten om naar de overkant van de haven te fietsen waar we lekker een paar uur hebben gefietst en van de mooie stad konden genieten. We zagen leuke wijkjes, mooie gebouwen, kerken en veel boten in de schattige haven. We reden ook langs Christianatown, een soort hippiewijk in Kopenhagen. Het is een zelfverklaard semi-onafhankelijk deel van Kopenhagen. We reden hier toevallig langs en we besloten even een kijkje te nemen. Helaas mag je hier geen foto’s maken (daar kwam ik pas achter nadat ik al een aantal foto’s had gemaakt), maar je ziet wel een foto van een skatebaan vol graffiti om een beetje een beeld te krijgen. Beeld je verder in dat er een heleboel hippies zijn, verschillende eettentjes, veel graffiti, kraampjes en echt ontelbaar veel mogelijkheden om softdrugs te kopen. Verder heeft Christianatown een eigen school, kruidenierswinkels, een postkantoor, een bibliotheek, een museum en een eigen vuilnisdienst.

Deze dag was echt heel leuk, maar ik had extreem veel last van mijn hooikoorts waardoor ik minder goed kon genieten. Ik weet dat er honderdduizend ergere dingen zijn op de wereld, maar hooikoorts kan echt ontzettend vermoeiend zijn als je de hele dag in de buitenlucht bent. We sloten de avond af bij het restaurant Huks Fluks. Ik wilde graag eten bij het vegan restaurant aan de overkant, maar aangezien mijn vriend echt een vleesliefhebber is, besloten we om naar een ander restaurant te gaan. Ik at hier risotto met champignons en mijn vriend ging voor een vleesje (ik weet niet meer wat het precies was). Een lekker rood wijntje erbij (jammer van die € 7.00 per glas) en we hebben over het algemeen wel prima gegeten. Daarna deelden we nog een crème brûlée en was het weer tijd om richting het hotel te gaan.

Dag 3

Mijn vriend wilde de dag graag beginnen met een typisch Denemarks ontbijt, dus we besloten om terug te gaan naar het tentje waar we de eerste ochtend ook hadden ontbeten. Het ontbijt bestond uit een omelet, brood, yoghurt met muesli, Deense kaas en verschillende fruitsoorten. Gelukkig hadden ze ook een veggie optie en kreeg ik in plaats van de spek en worstjes extra fruit. Yay! Mijn cappuccino mocht uiteraard ook niet ontbreken en na het ontbijt was het tijd om weer op pad te gaan.

We hadden eigenlijk alles al wel gezien wat we wilden zien, maar we hadden de stad nog niet ontdekt per boot. De boottocht is een populaire attractie voor toeristen en je ziet dan ook tientallen boten varen door de haven. We deden dus een boottocht van ongeveer een uur en daarbij kregen we de stad op een andere manier te zien. We zagen andere stukken van de haven, kregen uitleg over verschillende gebouwen en we vingen ook nog een glimp op van de kleine zeemeermin. Na de boottocht namen we nog een kijkje bij de Frederikskerk en het plein bij Amalienborg. Dit laatstgenoemde plein wordt gebruikt als koninklijke residentie en hier lopen veel paleiswachters rond. In de namiddag gingen we terug naar het hotel om onze bagage op te halen en daarna reisden we naar het vliegveld om weer richting Nederland te gaan!

Toen zat de citytrip naar Kopenhagen er alweer op! Binnenkort volgt er nog een artikel met algemene tips over een citytrip naar Kopenhagen. Ik hoop dat jullie mijn verslagen van onze dagen leuk vonden 🙂

Ben jij weleens in Kopenhagen geweest? 🙂

Kopenhagen dag 2 en 3: De kleine zeemeermin, fietsen huren en boottocht

Volg je mij al op Facebook, Bloglovin’, Instagram en Twitter?