Boekrecensie: Colleen Hoover – Misschien nooit

Misschien nooit is een novelle die aansluit op het prachtige New Adult boek Misschien ooit, geschreven door Colleen Hoover. Ik heb Misschien ooit destijds gerecenseerd voor Chicklit en dit is een prachtig verhaal over Sydney en Ridge. In dat verhaal kwamen we de kibbelende Warren en Bridgette al tegen en in Misschien nooit wordt hun verhaal verteld. Warren en Bridgette worden huisgenoten en hoewel ze elkaar in het begin niet kunnen uitstaan, begint er toch iets op te bloeien.

New Adult boeken hebben een stuk meer vaart dan romans en aangezien deze novelle maar 119 pagina’s bevat, vlieg je door de pagina’s heen. Misschien nooit is daarom een vermakelijk boekje voor even tussendoor. De seksuele spanningen tussen Warren en Bridgette zijn het gehele boek voelbaar. Ik was eerst bang dat het verhaal oppervlakkig zou blijven en alleen over seks zou gaan, maar het boek werd wel wat serieuzer naarmate de relatie vorderde. Beide personages ontwikkelen zich op een volwassen manier. Voor mij was het niet echt een toevoeging op Misschien ooit, maar wel een leuke extra die ook nog humor bevat.

De novelle Misschien nooit wordt verteld vanuit het oogpunt van Warren, die je kent uit Misschien nooit. Ik vind het zo leuk aan de meeste New Adult boeken dat je ook leest over personages die je al weleens hebt ontmoet en dat je soms personages terugziet waarvan je benieuwd bent hoe het nu met ze gaat. De novelle loopt parallel aan het boek, waardoor je sommige scènes nog een keer beleeft, maar dan vanuit een ander oogpunt. Omdat ik Misschien ooit zo’n goed boek vond, wilde ik deze novelle ook zeker lezen, maar ik vind niet dat je iets mist als je de novelle niet hebt gelezen. Het is zeker vermakelijk voor even tussendoor, maar wat mij betreft geen must read!

Boekrecensie: Colleen Hoover - Misschien nooit

Volg je mij al op FacebookBloglovin’, Instagram en Twitter?