Boekrecensie: Jenna Evans Welch – Liefde & Gelato

Liefde & Gelato stond al jaren in mijn boekenkast maar het kwam er steeds niet van om het boek op te pakken. Toen ik het persbericht van Liefde & Geluk in mijn inbox vond, besloot ik eindelijk in Liefde & Gelato te beginnen tijdens mijn reis in Kenia. Ik had er al bijna meteen spijt van dat ik dit boek niet eerder had opgepakt!

In Liefde & Gelato volg je Lina, die haar moeder heeft verloren aan alvleesklierkanker. De laatste wens van haar moeder was dat Lina naar Italië zou gaan. Lina’s vader is nooit in beeld geweest, dus met tegenzin vertrekt Lina naar Italië, met geen idee wat ze hier moet gaan doen. Totdat ze het dagboek van haar moeder in handen krijgt. Haar moeder hield dit dagboek bij toen ze vroeger zelf in Italië woonde. Met het dagboek in haar handen ontdekt Lina wat haar moeder heeft meegemaakt in Italië en waarom ze Lina naar Italië heeft gestuurd.

De schrijfstijl van Jenna Evans Welch is heel fijn, je vliegt door de woorden heen. De hele sfeer van het boek is meteen al fijn en ik bleef maar doorlezen. Erg knap hoe Jenna je gelijk in het verhaal grijpt en ze je nieuwsgierig maakt naar de reden waarom Lina naar Italië moet gaan en wat haar moeder daar heeft meegemaakt. Ik vond Lina een erg fijn personage en het is leuk om over haar band met Lorenzo te lezen. Ook superleuk om te lezen over het prachtige land Italië! Je krijgt ook echt een klein stukje mee over de cultuur en geschiedenis van de Italianen dat mooi door het verhaal is verweven. Het verhaal van Lina’s moeder sloot ook mooi aan bij het verhaal van Lina, Liefde & Gelato is daarmee mooi afgerond en ik sloeg het boek met een glimlach dicht!

Jenna Evans Welch bespreekt mooie en actuele onderwerpen in dit boek, van vriendschap tot familie en rouw. Door de fijne schrijfstijl vlieg je door dit boek heen. Het is een lief en schattig boek over liefde in Italië, ik vond het een fijn boek voor tussendoor. Ik ga snel Liefde & Geluk lezen!

★★★★☆