Op safari in Kenia: Amboseli, Tsavo West en Tsavo East

Vorige week kwamen mijn vriend en ik terug van onze reis naar Kenia! We combineerden safari met strand, ideaal om na de safari’s even bij te komen. We bezochten drie safariparken en in deze blog vertel ik jullie meer over Amboseli, Tsavo West en Tsavo East ??

Onze route

Deze reis gebruikte ik voor het eerst de app Polarsteps op aanraden van mijn beste vriendin. Superleuk om bij te houden waar je allemaal geweest bent en om het thuisfront op de hoogte te houden! Nu baal ik dat ik deze app niet tijdens al mijn reizen heb gebruikt, haha. Op onderstaande afbeelding zie je precies hoe we gereisd hebben: Nairobi – Amboseli National Park – Tsavo West National Park – Tsavo East National Park – Mombasa!

Amboseli National Park

Na een overnachting in Nairobi reden we naar het eerste park: Amboseli National Park. Een groot park met veel verschillende dieren en we werden meteen getrakteerd op het mooie uitzicht met de Kilimanjaro op de achtergrond. Hier beleefden we onze eerste safari en hier zagen we voor het eerst zebra’s, olifanten, gazelle’s, gnoes, aapjes, een leeuw, struisvogels, flamingo’s en een heleboel vogels. Heel tof om voor het eerst deze dieren in het wild te zien, vooral de leeuw was erg leuk om te zien. Een favoriet momentje was toen we een baby olifantje zagen die aan het oefenen was om met zijn slurf eten te pakken. Cute! We sliepen die avond in het Kibo Safari Camp, echt een prachtige accommodatie en heel leuk om in zo’n luxe tent te mogen slapen. De volgende ochtend hadden we nog een safari in dit park en toen gingen de olifanten gezellig oversteken voor onze jeep. Leuk om mee wakker te worden!

Tsavo West National Park

Na de safari’s in Amboseli reden we verder naar Tsavo West National Park. Dit park was meer een tussenstop op de route, want in dit park dat één van de oudste parken van Kenia is hebben we niet heel veel nieuwe dieren gezien. Het mooie aan dit park vond ik de bijna rode kleur van het zand. We konden kiezen tussen een safari in de middag met de jeep, of een wandeling door het park en een game drive in het donker. We gingen voor de laatste optie en het was een leuke afwisseling om een wandelsafari te doen! Tijdens de wandeling zagen we gazelles, olifanten (we moesten een beetje doorlopen voordat de olifanten te dichtbij kwamen) en we zagen op een paar meter afstand de nijlpaarden in het water liggen en we stonden op een paar meter van een krokodil. Een beetje eng maar ook tof om zo dichtbij te staan! Ook deze nacht sliepen we weer in een bijzondere accommodatie bij het Voyager Ziwani Camp. Bij deze lodge ligt een groot meer in het midden waar krokodillen en nijlpaarden leven. Vooral leuk voor mijn vriend, zijn favoriete safaridier is namelijk de hippo! Tijdens het eten keken we uit over dit meer en konden we de hippo’s zien en horen spelen. De game drive in de avond was een flop trouwens, we zagen bijna niets door het donker, op een zwijn, hertjes, een konijn en een stinkdier na, haha. De volgende ochtend hadden we nog een safari door Tsavo West National Park. Daarna reden we verder naar onze volgende bestemming!

Tsavo East National Park

Toen we van Tsavo West naar Tsavo East reden, zagen we tijdens de route een dode buffel langs de weg liggen. Een eindje verderop zagen we drie leeuwen liggen die net een stukje van hun prooi hadden gegeten. We hebben hier best een tijdje gewacht totdat de leeuwen weer naar hun prooi zouden lopen, maar helaas bleven ze lekker lui liggen en konden we ze niet echt van dichtbij zien. Eenmaal aangekomen in Tsavo East National Park hadden we weer een prachtige accommodatie bij Voi Safari Lodge. Vanuit onze kamer keken we uit over de savanne met olifanten, zebra’s en gazelles, echt heel tof! In de middag gingen we op safari in Tsavo East en hier zagen we weer een hoop olifanten, zebra’s, gazelles, leeuwen, struisvogels en giraffes. Tijdens het golden hour liepen een heleboel dieren met een grote stoet langs onze jeep, heel erg tof om ze weer van zo dichtbij te zien. Ook zagen we nog een grote groep buffels! Helaas geen nieuwe dieren gezien vandaag, maar de volgende ochtend zagen we een cheetah én een hyena van dichtbij dus dat maakte een hoop goed! Die ochtend hadden we onze laatste safari en reden we verder naar Mombasa, onze eindbestemming. Hier lees je snel meer over!

Vakantiefilmpje

Deze reis heb ik voor het eerst ook filmpjes gemaakt in plaats van alleen maar foto’s. Ik ben beter in teksten schrijven dan in het elkaar zetten van een vakantiefilmpje, maar ik vond het wel heel leuk om onderstaand filmpje te maken! Misschien wel iets om vaker te doen tijdens het reizen 🙂

Ben jij weleens op safari geweest en zou je Kenia willen bezoeken? 🙂

Volg je mij al op FacebookBloglovin’Instagram en Twitter?