Onze route door Kenia: safari en strand

Jambo! Mijn vriend en ik hebben al een heleboel bijzondere reizen gemaakt (Mexico, Vietnam, New York, IJsland) en vorige maand gingen we voor het eerst op safari. In deze blog vertel ik jullie alles over onze reis naar Kenia!

Onze route door Kenia

We boekten voor het eerst een reis met Travelbird en helaas ook voor de laatste keer… Travelbird heeft namelijk financiële problemen en uitstel van betaling aangevraagd. Toch moet ik er wel even bij vermelden dat we – behalve de taxirit terug naar het vliegveld waardoor we bijna onze terugvlucht miste – een fantastische en goed geregelde vakantie hebben gehad. Onze route zag er als volgt uit:

Schiphol ▸ Nairobi ▸ Amboseli National Park ▸ Tsavo West National Park ▸ Tsavo East National Park ▸ Mombasa ▸ Nairobi ▸ Schiphol

We hadden een privéchauffeur die ons van safaripark naar safaripark vervoerde. Dit was voor ons de eerste keer dat we een privéchauffeur tot onze beschikking hadden, in Mexico reisden we met een huurauto en in Vietnam maakten we gebruik van het openbaar vervoer. We hebben deze keuze gemaakt omdat het niet aan te raden is om zelf te rijden in Kenia (het is te gevaarlijk om er zelf te rijden en de wegen zijn niet erg veilig) en ook omdat het inbegrepen zat bij deze reis. Reizen met een privéchauffeur is goed bevallen, we reden continu in hetzelfde safaribusje en in de parken ging het dak omhoog zodat we overal foto’s van konden maken zonder dat we andere reizigers opzij moesten duwen voor een goede foto. Ook was het fijn als we van het ene safaripark naar het andere park reden (dit was soms 5 uur rijden), dat we gewoon alle ruimte hadden om lekker te zitten en eventueel een dutje te doen. Daarnaast wist de privéchauffeur precies te vertellen waar alle dieren waren, dan zag hij bijvoorbeeld weer leeuwen, hyena’s of een cheetah in de verte, die we waarschijnlijk zelf voorbij waren gereden.

Safari

Amboseli National Park was het eerste park dat we bezochten en we werden gelijk getrakteerd op het mooie uitzicht met de Kilimanjaro op de achtergrond. Mijn herinneringen aan dit park zijn sowieso bijzonder, hier zagen we natuurlijk voor het eerst de meeste safaridieren: zebra’s, olifanten, gazelle’s, gnoes, aapjes, een leeuw, struisvogels, flamingo’s en een heleboel vogels. Na een middagsafari in het park en de volgende dag een ochtendsafari reden we door naar Tsavo West National Park. Dit park was zelf niet fantastisch, maar we deden hier wel een coole wandelsafari waarbij we tussen de olifanten (in de verte) en hertjes en dichtbij de nijlpaarden en krokodillen liepen. In de avond deden we een gamedrive die niet echt het vernoemen waard is. Na een ochtendsafari in dit park gingen we door naar Tsavo East National Park, waar we ’s middags weer een safari hadden en in de ochtend daarna ook nog een safari. Hier zagen we ontzettend veel olifanten, hyena’s, leeuwen en een cheetah. De accommodaties tijdens onze reis waren echt fantastisch, daar lees je meer over in dit artikel.

Meer over onze safari’s lees je hier!

Strand en zwembad

Na onze safari’s werden we afgezet bij het Amani Tiwi Beach Resort in Mombasa. Hier hadden we nog een weekje om lekker te chillen aan het strand en zwembad. Mijn vriend en ik hadden namelijk een compromis gesloten: ik wilde graag een actieve vakantie en mijn vriend wilde graag chillen. Daarom combineerden we safari met strand tijdens deze reis. Ik had een beetje moeite met de week aan het zwembad, ik had dan bijvoorbeeld nog een stukje Tanzania en Zanzibar mee willen pakken. Gelukkig had ik een stapel boeken meegenomen zodat ik mijn leesachterstand een beetje bij kon werken. Uiteindelijk was de week aan het zwembad wel fijn hoor, we zijn lekker tot rust gekomen en we hebben het heel fijn gehad samen.

Voor een compleet filmpje van onze reis naar Kenia kun je dit artikel nog lezen én onderstaand filmpje kijken!

Ben jij weleens op safari geweest? Welke landen en safariparken zou je aanraden? 🙂

Volg je mij al op FacebookBloglovin’Instagram en Twitter?