Boekrecensie: Maren Stoffels – Fright Night

Na het lezen van Escape Room was ik ook benieuwd naar Fright Night. Maren Stoffels schrijft spannende jeugdthrillers over actuele onderwerpen. Fright Night gaat over een vriendengroep die zich opgeeft voor een Fright Night in het bos, waar ze geconfronteerd worden met hun grootste angsten.

Je leest het verhaal vanuit drie verschillende perspectieven: Dylan, Sofia en Reza. Ieder personage heeft zijn eigen geheimen waar ze in het boek mee geconfronteerd worden. De vriendengroep doet mee aan een Fright Night, maar één van de personages zal deze avond niet overleven. Hierdoor blijf je het hele boek geboeid: wie zal er uiteindelijk overlijden en waarom? Wie is het slachtoffer en wie is de dader? Maren Stoffels heeft een fijne schrijfstijl waardoor je door het boek heen vliegt. Daarnaast vind ik het ook fijn dat ze ieder personage hun eigen problemen heeft gegeven en dat er ook echt nagedacht is over de samenloop van de verhaallijnen. Ik vond het ook interessant om te lezen over een bepaald syndroom dat aan bod komt in dit boek. Het hele idee van de Fright Night vond ik ook erg leuk om over te lezen!

Hoewel het een kort verhaal is waardoor je niet helemaal de kans krijgt om de personages echt goed te leren kennen, is Fright Night een fijne jeugdthriller die je van het begin tot het eind geboeid houdt. De dader komt niet uit de lucht vallen, achter ieder personage zit een verhaal en de verhaallijnen komen mooi samen. Een prima boek voor tussendoor!

★★★☆☆