Boekrecensie: Tante! Handboek voor coole tantes

Hé Anouk, wat voor boek recenseer jij nou? Vandaag een boek dat jullie niet van mij gewend zijn, maar waar wel een hele leuke boodschap achter zit! Lees je snel mee verder?

Ik word tante! ♥

Yes! Nu al het leukste cadeautje van dit jaar: ik word tante! Mijn zus is namelijk zwanger en zal aan het einde van dit jaar haar eerste kindje verwachten. Zo bijzonder! Ik vroeg haar al een hele tijd of ze al kinderen wilde dus ik huilde tranen van geluk toen zij en haar vriend ons het goede nieuws vertelde. Van haar kreeg ik dit leuke en passende cadeautje: een handboek om een coole tante te worden, vol met anekdotes en tips. Ik hoop dat ik een super coole tante zal worden voor mijn aanstaande nichtje, ze verwachten namelijk een meisje! Ik ga deze taak als coole tante natuurlijk heel serieus nemen en daar kan dit boekje me mooi bij helpen.

Recensie over Tante! Handboek voor coole tantes

Laat ik eerst beginnen met het feit dat ik het boekje nog niet helemaal heb gelezen (ik tel hem dan ook niet mee voor mijn Goodreads challenge). Het boekje bevat vooral informatie over leuke dingen die je kan doen als tante, zoals je nichtje of neefje meenemen naar een museum, taarten en cupcakes maken of hoe je een kinderfeestje kan regelen. Dat is wel heel leuk om te lezen, maar pas nuttig als het kind een stuk ouder is. Het boekje is mooi vormgegeven met vrolijke kleuren maar gelukkig niet te druk: de tekst staat centraal. Zoals ik al zei bestaat het boekje uit verschillende onderwerpen: verjaardagen, feestdagen, een goed gesprek en taboes en irritaties. Als je door het boekje bladert, valt het op dat er heel veel ervaringen in staan van andere tante’s. Ik denk dat er zeker handige tips in dit boekje staan, maar het is vooral een leuk boekje om cadeau te geven aan iemand die tante wordt. Wel kan je makkelijk wat lezen over een bepaald onderwerp als je ergens mee zit, heel handig dus! Een ideaal cadeau voor een (aanstaande) tante.