Boekrecensie: Jennifer L. Armentrout – Vurig

Andrea zit met zichzelf in de knoop. Ze heeft moeite met haar leven in te richten zoals ze het wil, want wat wil ze nou eigenlijk? Tanner is een vriend van haar die haar meer dan leuk vindt, en hij zou haar maar wat graag redden. Toch is er maar één persoon die Andrea kan redden: dat is zij zelf.

Vurig is het vervolg op IJskoud. Ik kan me herinneren dat IJskoud een vermakelijk en sexy boek was dat ik met veel plezier heb gelezen. Ik had verwacht dat Vurig weer een vermakelijke maar niet per se verrassende new adult zou zijn. Toch moet ik zeggen dat Jennifer L. Armentrout me wel enigszins verrast heeft. De problemen van de personages spelen de hoofdrol en ook de personages zijn goed uitgewerkt. De sexy scènes hebben eigenlijk maar een bijrol. Armentrout laat heel eerlijk zien hoe depressie en angst kunnen leiden tot een alcoholverslaving en hoe de fouten die je maakt je maken tot wie je bent. Maar Armentrout laat ook zien dat de fouten die je maakt niet kenmerkend zijn voor wie je bent, maar wel hoe je ermee omgaat. Ik ben ook blij dat Armentrout er niet voor heeft gekozen om de liefde alle problemen op te laten lossen, maar dat ze hier echt een realistisch beeld van heeft geschept.

Toch heeft Vurig niet zoveel indruk op me gemaakt. Het verhaal bleef een beetje aan de oppervlakte en ik was gewoon niet helemaal weg van de personages. Het is wel heel mooi om te zien hoe Andera zichzelf ontwikkelt als personage en daarmee laat Armentrout een paar mooie levenslessen zien. Vurig is daardoor een vermakelijk boek dat je zo uitleest, maar het is ook enigszins voorspelbaar en het is niet een boek dat me heel lang zal bijblijven.

★★★☆☆