Boekrecensie: Abigail Haas – Bedrog

Na het lezen van Verraad, ook geschreven door Abigail Haas, was ik heel benieuwd naar wat de schrijfster nog meer in petto had. Bedrog gaat over Chloe, die tijdens haar vakantiebaantje Ethan ontmoet. Hij is lief en zorgzaam en ze voelt zich fijn bij hem. Anders dan hoe ze zich thuis voelt. Ook leert ze zijn broer Oliver kennen, die heel anders is dan de aardige Ethan. Ethan en Chloe krijgen een relatie, maar toch kan Chloe er niet omheen dat ze Oliver ook interessant vindt. Hij ziet wie ze écht is.

Bedrog was niet zo spannend als Verraad, maar Abigail Haas krijgt het voor elkaar om steeds een grimmige sfeer te creëren en je op het verkeerde spoor te zetten. Het is een jeugdthriller, dus verwacht daarom geen heftige of spannende scènes.Het boek leest lekker weg, je vliegt door de bladzijdes heen. Abigail Haas heeft de personages goed uitgewerkt en ik vond het tof om te lezen hoe Chloe door het boek heen verandert. Er is veel aandacht besteed aan de uitwerking van haar personage en dat maakt het boek zo goed. Aan het begin van het boek is er een brand waarbij iemand om het leven is gekomen, en het hele boek vraag je je af wie er dood is en wie de dader is. Het heden en het verleden wisselen elkaar telkens af, waardoor je zelf de puzzelstukjes in elkaar moet zetten. Dit zorgt ervoor dat het tempo op gang blijft en dat je door wilt blijven lezen.

Bedrog lijkt redelijk voorspelbaar, maar Abigail Haas zet je tóch weer op het verkeerde been. Het is een fijne jeugdthriller, maar ik vond hem niet fantastisch. Het is wel weer een bijzonder boek met sterke personages dat je even aan het denken zet!

★★★☆☆