Boekrecensie: Erin Watt – Verlangen (De Royals, #4)

Verlangen is het vierde deel uit de serie De Royals van schrijversduo Erin Watt. Easton Royal heeft het allemaal: hij is aantrekkelijk, rijk en intelligent. Zijn doel in het leven is om zo veel mogelijk lol te hebben. Over de consequenties denkt hij nooit na. Waarom zou hij ook? Tot Hartley Wright zijn makkelijke leventje op de kop zet. Zij is het enige meisje dat nee tegen hem zegt. Ze wil hem niet, hij moet eerst maar eens volwassen worden.

Yes, weer een nieuw boek over de Royals! Ik vond de eerste drie boeken erg tof (lees hier mijn recensies over Verleiding, Verraad en Geheimen). Ik was wel benieuwd of ik het leuk zou vinden om vanuit het perspectief van Easton te lezen. Zijn personage sprak me wel aan in de vorige boeken, maar ik was gehecht geraakt aan Ella en Reed. Hoewel Easton zeker geen lieverdje is, krijg je tijdens het lezen van Verlangen wel een zwak voor hem. Het is leuk om vanuit een ander perspectief te lezen, zodat je nog meer te weten krijgt over de Royals. Ook is het interessant om meer te lezen over wat er nou omgaat in het hoofd van Easton. Er zit meer achter dan je in het eerste opzicht denkt. Easton leert de mysterieuze Hartley kennen, het eerste meisje waar hij écht zijn best voor wil doen. Hartley is een stoer en sterk personage (deze serie kent sowieso veel stoere, vrouwelijke personages!) met haar eigen problemen, waar ze Easton niet goed bij kan gebruiken. Gedurende het boek leer je Easton en Hartley beter kennen. Mooi om te zien hoe hun vriendschap zich ontwikkelt en hoe de personages zich mee ontwikkelen. En even over bijpersonage Felicity: hoewel haar personage niet zo leuk is, vind ik deze verhaallijn wel tof!

Erin Watt schrijft weer zoals je van ze gewend bent: je vliegt door de bladzijdes heen. Wel vond ik de verhaallijn minder sterk dan in de vorige delen. Het is leuk om te lezen hoe Easton en Hartley elkaar leren kennen, maar verder gebeurt er niet heel veel spannends. Daardoor pakte ik het boek minder snel op dan bij andere Royals boeken. Ook bij Verlangen word je aan het einde weer getrakteerd op een gigantische cliffhanger. Ik was er al op voorbereid, dus het vijfde boek (Gevaar) lag meteen klaar.

★★★☆☆

Verlangen