Boekrecensie: Dagmar Valerie – Liever met lef

Dagmar is de inspirerende blogger van Bydagmarvalerie.nl. Ik volg haar al een hele tijd omdat ze een hele hoop positiviteit overbrengt met haar vrolijke artikelen en kleurrijke foto’s. Toen ze aankondigde dat ze een boek uit zou geven, wist ik meteen dat ik dit boek zou gaan lezen. Laatst moest ik studieboeken bestellen en daarbij bestelde ik het boek Liever met lef. In dit boek leert Dagmar ons om te durven dromen en om deze dromen om te zetten in doelen.

Met Liever met lef geeft Dagmar je een spreekwoordelijke schop onder je kont om je dromen na te jagen en gaandeweg leert ze ons een aantal waardevolle lessen: over kwetsbaarheid, vertrouwen en dankbaar zijn. Het boek staat vol met opdrachten om je te helpen om je dromen concreter te maken en na te jagen. Ze vertelt ons dingen die we eigenlijk wel weten, maar waar we veel te weinig bij stilstaan of ons niet altijd beseffen. Het lijstje met 100 kleine geluksmomentjes is een van mijn favorieten, want er staan momenten in die heel fijn zijn, maar waar je je op dat moment misschien helemaal niet van bewust bent. Denk bijvoorbeeld aan een blauwe lucht bij het opstaan, eerder wakker worden dan de wekker en een opgemaakt bed met frisgewassen beddengoed. Het is een fijn boekje dat je extra bewust maakt van de fijne dingen in het leven en er voor zorgt dat je aan de slag wil gaan om je dromen concreet te maken en om te zetten in doelen. Je krijgt er dus een flinke positieve boost van! Daarom denk ik dat dit boek van Dagmar je in iedere levensfase wel iets nieuws kan bijbrengen en dat het daarom een boek is dat altijd handig blijft. De lay-out van het boek is heel mooi en staat vol met inspirerende quotes en fijne lijstjes.

De schrijfstijl van Dagmar is gelijk aan dat van haar blog en daardoor leest het lekker snel weg. Haar positieve schrijfstijl werkt aanstekelijk en je legt het boek met een fijn en vrolijk gevoel weg. Een handig boekje om aan de slag te gaan met je dromen maar ook om je bewuster te maken van de kleine lichtpuntjes om je heen. Durf je kwetsbaar op te stellen, heb vertrouwen en wees dankbaar!

Boekrecensie: Dagmar Valerie - Liever met lef