Boekrecensie: Rachel Hawkins – Royals (Royals, #1)

Daisy Winters heeft absoluut geen zin in een leven in de spotlights, maar ze heeft weinig keuze nu haar zus gaat trouwen met de Schotse kroonprins Alex. Daisy wil zich focussen op haar eigen leventje, maar haar zus regelt dat ze in de zomer moet verblijven op het Schotse hof, om problemen in de media te voorkomen. Daisy probeert zich zo goed mogelijk te vermaken en te redden uit lastige situaties, terwijl ze het ene na het andere koninklijke geheim ontdekt.

Ik had een heleboel goede recensies gelezen over Royals, dus ik was erg benieuwd geworden! Toen ik op bezoek was bij Marleen en in haar mooie boekenkast stond te neuzen, zag ik dit boek staan die ik mocht lenen (thanks Marleen!). Ik verwachtte een lekker voorspelbaar, luchtig en verslavend boek. Het is inderdaad een luchtig boek en je neemt de ongeloofwaardigheid maar voor lief, maar ik had ergens wel meer verwacht. Het was leuk om te lezen over de schandalen, maar daar had ik er wel meer van willen lezen! In het begin van het boek maak je je namelijk klaar voor een heleboel drama, maar uiteindelijk valt dat reuze mee. Wel schrijft Rachel Hawkins met veel humor en ik vond Daisy een leuk personage. Tof om te lezen vanuit Daisy’s perspectief en niet vanuit haar zus. Zo zie je wat voor effect het kan hebben op de rest van de familie als iemand uit je familie ineens in de spotlights staat. Een andere mooie toevoeging vond ik de stukjes uit roddelsites die je tussen de hoofdstukken leest!

Royals is een fijn boek voor tussendoor, maar wat mij betreft niet per se een must-read. Hoofdpersonage Daisy is verfrissend en de grappige momentjes zorgden ervoor dat ik door bleef lezen, maar ik vond het geen verslavend boek. Royals heeft me niet omver geblazen, maar het is wel een lekker luchtig boek om bij weg te dromen over Schotse landschappen en knappe prinsen!

★★★☆☆