Boekrecensie: Colleen Hoover – Nooit meer

Lily wordt verliefd op de knappe neurochirurg Ryle. Ze ontmoeten elkaar door een samenloop van omstandigheden en ze vinden elkaar erg interessant. Dat is niet echt handig, want ze willen verschillende dingen in het leven. Toch blijven ze aan elkaar denken, dus ze gaan er samen voor. Lily’s nieuwe relatie brengt herinneringen naar boven aan haar jeugdliefde Atlas, de jongen die in het huis naast Lily overleefde omdat hij geen onderdak had. Als Atlas ineens weer voor haar neus staat, is het aan Lily om voor haar eigen toekomst te kiezen.

Tijdens de eerste helft van het boek had ik geen idee waar dit verhaal naartoe zou gaan. Het hoofdpersonage Lily is geïntroduceerd, dan heb je de aantrekkelijke Ryle en ook nog haar jeugdliefde Atlas. Leuke personagse, maar er gebeurde niet zoveel. Het verhaal kabbelde een beetje voort en daardoor had ik niet de behoefte om het boek op ieder vrij moment op te pakken. Toen het verhaal een duidelijke richting kreeg, werd ik meer het verhaal ingezogen. Ik begon de rustige aanloop ook beter te begrijpen. Er was meer perspectief voor de boodschap die Colleen Hoover over wilde brengen en het verhaal komt bij je binnen. Zonder dat je het doorhebt, heeft Colleen het toch voor elkaar gekregen om je van je stuk te brengen.

Colleen Hoover heeft met Nooit meer een heel belangrijk boek geschreven. Ik vind het heel knap dat Colleen haar persoonlijke ervaringen in dit boek heeft beschreven. Het is niet zo dat dit boek heel veel emoties in me losmaakte, maar het heeft zeker indruk op me gemaakt. Ik kan er niet teveel over zeggen, maar Nooit meer gaat over vertrouwen, loslaten, keuzes maken en de liefde, in iedere vorm. Applaus voor het dappere hoofdpersonage Lily, al snap ik dat Colleen haar af en toe nog ‘stoerder’ had willen maken. Ik vind dat ze een onwijs geloofwaardig personage heeft neergezet. Colleen heeft wederom bewezen dat ze fantastische (New Adult) boeken schrijft. Nooit meer blijft je bij, een boek om over na te denken!

★★★★☆