Boekrecensie: Mel Wallis de Vries – Wild

Wild gaat over een groep vrienden die hun examens achter de rug hebben en op reis gaan naar Spanje. Ze besluiten een nachtje te gaan kamperen in de bergen. Helaas zit het weer niet mee en het leuke uitje verandert in een nachtmerrie. De groep is op elkaar aangewezen als het gaat om overleven…

Tijdens het schrijven van deze recensie kwam ik erachter dat dit het eerste boek van Mel Wallis de Vries is dat ik heb gelezen. Ik lees regelmatig young adult thrillers omdat ze zo lekker weglezen, dus ik was ook wel benieuwd naar Wild. Wat ten eerste al opvalt aan Wild is de mooie groene kleur van de bladen en het roze bandje. Ook de binnenkant van het boek is mooi vormgegeven en tussen de hoofdstukken door lees je stukken uit vlogs of krantenknipsels. Leuke afwisseling! Je leest ieder hoofdstuk vanuit een ander personage, waardoor je het verhaal steeds van een andere kant bekijkt en je steeds meer gaat afvragen wat er aan de hand is.

Mel Wallis de Vries schrijft heel toegankelijk en daarbij zijn de hoofdstukken kort. Hierdoor vlieg je door het verhaal heen, maar aan de andere kant heb je daardoor niet echt de mogelijkheid om de personages goed te leren kennen. Ondanks dat de personages nog jong zijn, komen de personages iets te kinderachtig over. Wel vind ik dat ze de sfeer goed heeft neergezet. De motivatie van de dader had ik niet meteen verwacht en ik vind het wel leuk bedacht, maar ik vond het ook wel een makkelijke oplossing. Het verhaal heeft me dus niet helemaal weten te pakken.

Wild is een leuke young adult thriller voor even tussendoor, maar je moet geen hoogstaand, mysterieus verhaal verwachten.

★★★☆☆