Boekrecensie: Hayley Barker – Showstealer (Showstopper, #2)

Hoshiko en Ben zijn op de vlucht sinds ze het circus van Silvio Sabatini tot de grond toe hebben afgebrand tijdens de explosieve finale van Showstopper. De moeder van Ben is echter vastbesloten hen op te sporen en wraak te nemen. Ben wordt in het nauw gedreven en er zit voor hem niets anders op dan zich op te offeren om zo Hoshiko te redden. Opeens is hij zelf de sterattractie in de dodelijkste show aller tijden.

Yes, het tweede en laatste deel van het Showstopper tweeluik! Het eerste deel van Showstopper vond ik erg tof zoals je ook kunt zien in de boektrailer waar ik mijn steentje aan bij mocht dragen. Ik kon dan ook niet wachten om Showstealer te lezen. Het boek begint waar het eerste deel geëindigd is en het was leuk om de personages weer terug te zien. Je leest het boek vanuit Ben en vanuit Hoshiko. Helaas voelde ik niet echt een band met de personages en ik moest me echt door de hoofdstukken vanuit Hoshiko heen worstelen. De hoofdstukken vanuit Ben vond ik wel weer leuk om te lezen, omdat zijn verhaal zich meer afspeelt in het circus. Dat vond ik nou juist zo leuk aan het eerste boek: de akelige taferelen in het circus waardoor je alleen maar door wilt blijven lezen. Pas tegen het einde van het boek komt er actie in het verhaal en toen er eenmaal actie was, was het ook weer vrij snel afgelopen. De aanloop duurde dus naar mijn mening veel te lang en wat mij betreft hadden er meer scènes in het circus mogen zijn.

Het was leuk om weer te lezen over Ben en Hoshiko en over hoe hun verhaal verdergaat, maar het einde had wat mij betreft wel spectaculairder gemogen. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog omdat ik zo genoot van het eerste boek, maar ik denk echt dat er meer uit te halen was. Desondanks heb ik wel genoten van dit tweeluik en het voelt altijd fijn om een serie of een tweeluik uit te lezen zodat het verhaal afgerond is.

★★★☆☆