Boekrecensie: Maggie Harcourt – De jongen met twee namen

Lexi helpt haar vader met het organiseren van boekenconferenties. Als Lexi op een dag het boek Piecekeepers in haar handen krijgt, is ze verkocht. Het is haar nieuwe lievelingsboek en ze wil de auteur dolgraag ontmoeten op hun volgende conferentie. Ze komt erachter dat de naam van de auteur een pseudoniem is voor de irritante en arrogante Aiden Green. Lexi begeleidt Aiden tijdens de conferentie en ze leert hem steeds beter kennen. Langzaam wordt Lexi verliefd, maar wordt ze verliefd op Aiden Green of op de schrijver Haydn Swift?

Wat een mooie cover en ook het verhaal klinkt veelbelovend. Ik heb volgens mij nog nooit eerder op deze manier over fanconferenties gelezen. Maggie Harcourt heeft een realistische setting weggezet waardoor het erg leuk was om over deze conferenties te lezen. Daarnaast vond ik Lexi ook een fijn en grappig personage. Lexi heeft een sterke band met haar vrienden en collega’s en ik vond het ook leuk om te lezen over de bijpersonages. Door de discussies, inside jokes en kleine irritaties voelt de band met haar vrienden levensecht. Maggie Harcourt beschrijft ook de ietwat ingewikkelde band tussen Lexi en haar vader wat voor een mooie, diepere laag zorgt.

De jongen met twee namen wordt verder niet heel spannend of verrassend. Je weet al snel hoe het verhaal af gaat lopen en daardoor miste ik de vaart in het verhaal. In het begin dacht ik dat het boek zo uit zou hebben vanwege de fijne schrijfstijl, maar ik heb er toch wat langer over gedaan. Ook was ik niet helemaal kapot van de liefde tussen Aiden en Lexi, maar ik vind het wel mooi hoe Maggie heeft beschreven hoe zij voor elkaar vallen, inclusief alle obstakels en onzekerheden die daarbij komen kijken.

Het boek gaat niet alleen over de jongen met twee namen, maar ook over Lexi’s relatie met haar vrienden, haar familie en de zoektocht naar haar eigen identiteit. Maggie Harcourt heeft hiermee een grappig en origineel verhaal weggezet. Hoewel het boek niet heel verrassend is, is het wel erg vermakelijk. Een aanrader als je tussendoor een luchtig boek wil lezen!

★★★☆☆