Boekrecensie: Colleen Hoover – Mijn belofte aan jou

Quinn en Graham ontmoeten elkaar op het moment dat ze ontdekken dat hun partners een affaire met elkaar hebben. Zes maanden later krijgen ze zelf een relatie. Dan gaat deze roman fast-forward naar zes jaar later: de relatie van Quinn en Graham kent ook hobbels. Hoe perfect hun liefde ook is, het zijn allebei mensen, en mensen zijn niet perfect. Hun belofte aan elkaar komt onder druk te staan. Maar van breken is geen sprake, als het aan Graham ligt.

In Mijn belofte aan jou wisselen het heden en het verleden elkaar af. Zo lees je over hoe Quinn en Graham elkaar leren kennen en hoe de situatie nu is. Normaal gesproken haalt dit voor mij de vaart uit het verhaal, maar het komt nu heel mooi samen. Het zorgt ook voor een wat luchtigere sfeer tussen de zwaardere hoofdstukken. Mijn belofte aan jou draait om twee personages waardoor het boek heel klein en intiem voelt, maar door het onderwerp heeft het verhaal veel impact. De personages zijn geweldig uitgewerkt en de gevoelens zijn oprecht, waardoor je je goed kunt inleven. Ik heb niet zo’n diepe wens als Quinn, maar ik kon me goed in haar verplaatsen. Ik wil hier nog niet te veel over verklappen, zodat je het verhaal blanco in kunt gaan. Het is in ieder geval een actueel onderwerp wat ontzettend sterk en krachtig wordt beschreven. Ik kan me ook voorstellen dat het verhaal van Quinn en Graham voor sommigen heel herkenbaar is en ik hoop dat dit verhaal kracht kan geven.

Colleen Hoover is een van mijn favoriete new adult schrijfsters. Mijn belofte aan jou is weer een topper, het verhaal heeft zeker indruk op mij gemaakt. Het is een realistisch en actueel liefdesverhaal wat ik iedereen kan aanbevelen om te lezen. Ik vloog door het verhaal heen en aan het einde zat ik dan ook met een brok in mijn keel. De boodschap van het boek is krachtig en sterk en laat je nadenken over je eigen denkwijze. Yes, dit is echt een aanrader!

★★★★☆