Boekrecensie: Emma Garcia – Google nooit gebroken hart

De verloofde van Vivienne ziet het wéér niet zitten om te trouwen. Vivienne besluit bij hem weg te gaan om hem ruimte te geven, dan komt hij vanzelf wel terug, toch? Terwijl Vivienne op haar Rob wacht besluit ze een website te maken om andere mensen met een gebroken hart te helpen en om te kunnen praten met lotgenoten. Ze komt erachter dat Rob een nieuwe verloofde heeft en Vivienne stort in. Gelukkig heeft ze haar beste vriend Max waar ze altijd op kan rekenen. Maar als Max plotseling verdwijnt, beseft Vivienne pas wie de liefde van haar leven is.

Wat was dit een lange zit, zeg. Ik heb een aantal keer getwijfeld om gewoon te stoppen met dit boek, ik kwam er zo lastig doorheen. Ik ergerde me heel erg aan Vivienne, ze kwam nogal kinderachtig en naïef over. Het lag er gewoon te dik bovenop dat de schrijfster een sullig en onhandig personage neer wilde zetten, maar het was gewoon te onrealistisch en ook niet grappig. Daarnaast is Vivienne ook niet echt sympathiek, ze gunt het haar oma bijvoorbeeld niet dat zij weer verliefd is, te sneu. Ze is dus ook nogal egoïstisch. Zoals je merkt ben ik niet echt weg van het hoofdpersonage, haha.

Het verhaal zelf heeft me ook niet kunnen raken. Het gaat vooral om de onhandigheden van Vivienne en hoe ze haar liefdesleven overhoop haalt. Het is fijn om te lezen dat ze uiteindelijk voor zichzelf weet op te komen en dat haar personage zich ontwikkelt, maar er zit niet echt een goed verhaal in dit boek. Ik heb me door de eerste honderd bladzijdes heen moeten worstelen en postte een foto op Instagram met de vraag of anderen dit boek al hadden gelezen. Iemand zei dat zij dat ook in het begin had, maar dat het uiteindelijk de moeite waard was. Dat gaf voor mij de doorslag om door te lezen en ik wil ieder boek wel altijd een kans geven, maar het boek was voor mij niet de moeite waard. Op een gegeven moment komt er wel meer vaart in het verhaal en ging ik me iets minder ergeren aan Vivienne, maar het werd geen succes.

Google nooit gebroken hart is voor mij een teleurstelling geweest. Het hoofdpersonage was vervelend en het verhaal was niet goed, dus ik zou het boek helaas niet aanraden.

Beoordeling: ★★☆☆☆

Boekrecensie: Emma Garcia - Google nooit gebroken hart