Boekrecensie: Rebecca Yarros – Onbereikbaar

Paisley besluit met haar beste vriendin naar het strand te gaan. Dit punt wil ze namelijk graag afstrepen van haar bucketlist. Ze wist van tevoren niet wat voor gevolgen dit zou hebben, want op het strand gaat het gigantisch mis. Hier ontmoet ze ook Jagger, in Paisleys woorden ook wel Mister California, met zijn gebruinde buik en mooie ogen. Jagger en Paisley gaan elkaar steeds vaker zien, maar Paisley heeft al een vriend én een hartaandoening. De vriendschap tussen Jagger en Paisley wordt steeds hechter, maar ze verzwijgen allebei een aantal belangrijke dingen die spelen in hun leven, en Paisley kan het zeker niet gebruiken dat haar hart harder gaat kloppen van Jagger.

Ik heb inmiddels al een heleboel New Adult boeken gelezen. In het begin was ik er weg van, maar nu wordt het wel veel van hetzelfde. Ieder verhaal lijkt hetzelfde te zijn, maar dan met andere personages en andere details. Heel erg jammer, want daardoor merk ik dat ik minder geniet van deze boeken. Ik geef een boek bijna nooit vijf sterren, maar dat deed ik wel bij het boek Onverminderd (het eerste deel in deze serie). Daarom wilde ik ook heel graag Onbereikbaar lezen!

Het verhaal van Paisley en Jagger is zeker mooi. Het is voorspelbaar, je weet in het eerste hoofdstuk al hoe het verhaal gaat eindigen, maar toch heeft het verhaal me gaandeweg wel een paar keer verrast. Ik vond Paisley een sympathiek personage en ook Jagger mocht ik wel. Het aspect in deze boeken met het leger en piloten vind ik erg interessant en leuk om over te lezen. Onbereikbaar lees je vanuit beide perspectieven. Soms vond ik het wel lastig dat je als lezer wist wat er met Paisley aan de hand was, maar dat ze dit niet aan Jagger wilde vertellen. Ook Jagger draagt een geheim met zich mee en het duurde redelijk lang voordat je als lezer weet wat dit is.

Het moment waarop Jagger het besluit van Paisley accepteert over haar hartaandoening en de situatie vergelijkt met zijn eigen situatie, vond ik erg mooi. De hartaandoening van Paisley wordt uitgebreid besproken en ik vind het mooi dat Paisley haar eigen keuzes maakt en goed weet waar ze voor staat. De vonk tussen Paisley en Jagger wordt uitgebreid beschreven en dat is natuurlijk heerlijk om te lezen. Het verhaal komt echter langzaam op gang en het was geen boek dat ik er op ieder vrij moment bij pakte.

Het eerste deel Onverminderd nestelde zich in mijn hart, iets wat Onbereikbaar niet waar heeft kunnen maken. Toch is Onbereikbaar zeker een mooi verhaal als je houdt van een romantisch boek met een erotisch randje.

Boekrecensie: Rebecca Yarros - Onbereikbaar