Boekrecensie: Jennifer E. Smith – Hallo, tot ziens en alles daartussen

Clare en Aidan gaan vanaf morgen allebei studeren. Het probleem is dat ze al twee jaar een relatie hebben, maar straks ver van elkaar verwijderd zullen zijn en hun eigen leven zullen hebben op de universiteit. Gaat hun relatie dat redden, of doen ze er goed aan om het alvast uit te maken om zich een hele hoop pijn te besparen? Om deze keuze te kunnen maken, heeft Clare een lijstje gemaakt. Op hun laatste avond samen gaan ze plekken bezoeken die iets hebben betekend in hun relatie. In die avond besluiten ze of het een tot ziens wordt of dat ze toch bij elkaar willen blijven.

Het duurde een tijdje voordat ik dit boek uit had. Het boek is helemaal niet dik, maar ik kwam er toch niet zo lekker doorheen. Voor mijn gevoel was het verhaal te langdradig. Dat heeft niets te maken met dat er maar één avond wordt besproken, want dat idee vind ik best wel mooi. Maar ik had het gevoel dat Jennifer E. Smith te veel haar best deed om er een bijzonder liefdesverhaal van te maken, maar dat was het voor mij net niet. Ze haalt herinneringen op van een koppel, maar je krijgt weinig sympathie voor de personages omdat ze niet echt goed worden uitgewerkt, waardoor de herinneringen ook niet veel indruk op je maken.

Het idee van het verhaal vind ik wel mooi en ik ben ook blij met de afloop. Precies zoals ik het had verwacht en ook zoals het had moeten zijn. Ook het proloog vond ik mooi gedaan. Alleen aan het einde van het boek werd ik een beetje geraakt. Tijdens het hele boek had ik dit niet ervaren, ik ergerde me namelijk regelmatig aan Clare. Ze weet niet goed wat ze wil en ze kwam op mij vaak zeurderig over. Dat ze twijfelt over haar relatie kan ik snappen, maar de manier waarop ze met haar gevoelens en die van Aidan omging vond ik niet echt oké. Hallo, tot ziens en alles daartussen is een luchtig boek dat ik me niet zo lang zal herinneren, maar dat wel een vermakelijk boek is voor tussendoor.

Boekrecensie: Jennifer E. Smith - Hallo, tot ziens en alles daartussen