Boekrecensie: Scott Bergstrom – Meedogenloos

Het boek Meedogenloos van Scott Bergstrom volgt het verhaal van Gwendolyn. Ze is zeventien jaar, gaat naar school en leeft gewoon haar leven. Haar vader gaat regelmatig naar het buitenland voor zaken, maar als Gwendolyn twee agenten voor de deur heeft staan, weet ze dat het foute boel is. De politie doet zijn uiterste best om haar vader te vinden, maar Gwendolyn vindt het niet genoeg. Daarom gaat ze zelf op onderzoek uit en zo belandt ze in de onderwereld van Parijs, Berlijn en Praag.

Ik wist niet zo goed wat ik van dit boek moest verwachten, dus ik ben gewoon blanco begonnen met lezen. Het duurt even voordat het verhaal op gang komt, maar vanwege de fijne schrijfstijl hoef je je daar niet zo aan te storen en lees je gewoon lekker verder. Toch komt het verhaal niet echt helemaal op gang, want ik heb geen enkel moment op het puntje van mijn stoel gezeten en de bladzijdes als een gek omgeslagen omdat het zo spannend was, en dat verwacht je wel bij een actiethriller.

Toch heeft Meedogenloos zeker mijn interesse weten te wekken. Gwendolyn is een fijn en goed uitgewerkt personage en er zijn echt wel scènes waar de nodige spanning in zit. Scott Bergstrom heeft ook aandacht besteed aan het uitwerken van de andere personages en ik vond het interessant om te lezen hoe het er aan toe gaat bij criminele bendes, al vraag ik me af of je er zo makkelijk bij betrokken kan worden. Helaas vond ik daarom ook dat het Gwendolyn allemaal net iets te makkelijk afging, waardoor het verhaal een stuk ongeloofwaardiger werd.

Ik ben blij dat het boek niet eindigde met een mega cliffhanger, maar toch ben ik wel benieuwd geworden naar het tweede deel. Ook al was het boek niet zo spannend als ik had gehoopt, er zaten wel spannende scènes in en het was spannend om met Gwendolyn op pad te zijn.

Boekrecensie: Scott Bergstrom - Meedogenloos