Boekrecensie: Mia Sheridan – Stilte

Bree verhuist naar een nieuwe stad om te ontsnappen aan een aantal gebeurtenissen uit het verleden. Ze maakt al snel kennis met Archer: een mysterieuze jongen die geen woord zegt. De andere bewoners uit de stad hebben hun mening klaar over Archer, maar Bree wil haar eigen mening vormen. Net als Bree heeft Archer een aantal dingen meegemaakt in het verleden. Kunnen zij elkaar de kracht geven om het verleden te verwerken?

Stilte vertelt een bijzonder verhaal. Het is heel mooi om Bree en Archer geleidelijk aan steeds beter te leren kennen en deel uit te maken van hun opbloeiende relatie. De twee verhalen zijn mooi in elkaar verweven en de afwisseling tussen de perspectieven vond ik erg fijn lezen. Mia Sheridan heeft sowieso een fijne schrijfstijl waar je doorheen vliegt. Als je eenmaal begint met lezen, heb je het boek binnen een paar dagen uit. Mia schrijft heel beeldend waardoor je de omgeving en personages voor je kan zien en er staan ook meerdere prachtige quotes in het boek. Ik vond het realistisch en bijzonder hoe Mia schrijft over Archers eenzaamheid en hoe hij door het verhaal heen groeit als persoon. De gebarentaal tussen Bree en Archer voelt heel natuurlijk aan. Stilte bespreekt diverse heftige onderwerpen, maar het boek wordt niet zwaar. Richting het einde komt er nog wat spanning in het verhaal, maar verder is het verhaal allemaal vrij voorspelbaar. Dat maakt Stilte echter niet minder fijn.

Ik ben trouwens erg blij dat Zomer & Keuning de cover heeft veranderd, want ik had de oorspronkelijke versie waarschijnlijk niet opgepakt. Verder hoop ik echt dat uitgeverij Zomer & Keuning de andere boeken van Mia Sheridan ook gaat uitgeven, want ik ben heel benieuwd of de andere boeken net zo bijzonder zijn als Stilte. Ik heb genoten van dit mooie new adult verhaal!

Boekrecensie: Mia Sheridan - Stilte