Boekrecensie: Kerry Drewery – Cel 7

Martha wordt opgepakt voor de moord op multimiljonair Jackson Paige. Ze zal zeven dagen in een cel moeten verblijven en het publiek zal stemmen of Martha schuldig is of niet. Er komt geen rechtssysteem aan te pas, maar gewone burgers kunnen hun stemmen uitbrengen via het televisieprogramma ‘Dood is gerechtigheid’. Martha heeft zelf schuld bekend, dus het lijkt een uitgemaakte zaak. Maar wat is er die avond werkelijk gebeurd en is Martha echt de dader?

Wow, wat is Cel 7 een ijzersterk boek. Ik had niet verwacht dat ik het boek zo tof zou vinden. Kerry Drewery heeft je meteen in haar greep met haar fijne schrijfstijl, interessante personages en de afwisseling van hoofdstukken. Het boek zit goed in elkaar en ik vind de afwisseling tussen personages en het televisieprogramma ‘Dood is gerechtigheid’ heel sterk. Daarnaast is het verhaal actueel vanwege de groeiende invloed van social media. Kerry Drewery laat zien hoe de media invloed heeft op het nieuws en op deze manier mensen kan bespelen. De macht van (social) media en fake nieuws staan centraal in dit spannende boek. In het boek wordt dit extreem gepresenteerd, maar dit gebeurt natuurlijk ook in het dagelijks leven.

Sommige onthullingen kwamen voor mij niet helemaal als een verrassing, maar alsnog kan je dit boek bijna niet wegleggen tijdens het lezen. Ik kan het boek echt iedereen aanraden die van spannende young adult thrillers houdt. Verder had het voor mij geen trilogie hoeven zijn, ik had het ook prima gevonden als dit boek anders was geëindigd en dat het daarbij was gebleven. Dat had waarschijnlijk nog meer indruk op mij gemaakt. Toch ben ik heel erg enthousiast over Cel 7 en hoop ik echt dat jullie dit boek allemaal gaan lezen!

Morgen lees je op booksfemme een recensie over Cel 7!

Boekrecensie: Kerry Drewery - Cel 7

* Dit artikel is onderdeel van een blogtour