Boekrecensie: Amy Ewing – The White Rose (The Lone City, #2)

Violet is ontsnapt uit The Jewel en ze doet er alles aan om op een veilige plek te komen, samen met Ash en haar beste vriendin Raven. Ontsnappen is nog niet zo makkelijk, want ze worden door iedereen gezocht. Vooral Ash is nergens veilig, want hij wordt beschuldigd van verkrachting. Violet is vastbesloten om een einde te maken aan de macht van de adel en gaat op zoek naar haar eigen krachten.

The White Rose is het vervolg op The Jewel. Ik heb echt genoten van dat eerste deel, de wereld die Amy Ewing beschreef vond ik interessant en verslavend. Daarom keek ik uit naar het tweede deel, waarin we weer verder konden lezen over de gruwelen die zich hier afspeelden. Het duurde helaas enorm lang voordat ik goed in het verhaal kwam. Dat kan komen omdat ik in een drukke periode zit, maar ik denk dat het er ook aan ligt dat er gewoon niet zoveel gebeurde. Ik kon mijn aandacht er maar moeilijk bijhouden en ik moest mezelf er echt toe zetten om het boek op te pakken. Gelukkig werd dat na het midden van het boek wel anders.

Violet blijft een fijn personage, maar ik ben ook weer geen fan van haar. In dit boek leren we de andere personages beter kennen, zoals Raven, Ash, Lucien en Garnet. Ik voel niet veel bij Violet en Ash, maar ik vond het wel leuk om te lezen over Raven en Garnet. Ook het verleden van Ash vond ik erg interessant. Amy Ewing heeft een toffe en weerzinwekkende wereld gecreëerd in haar boeken die goed in elkaar zit. Het was leuk om te lezen over ‘The White Rose’ en dit leert je ook om de wereld waar ze in leven en de motieven uit het eerste boek beter te begrijpen.

Dat The Lone City een toffe serie is, daar is geen twijfel over mogelijk. Toch voelde dit boek heel erg als een tussenboek en had ik moeite met door het boek heen komen. Er gebeurt niet veel en het is vooral een opstapje naar het derde deel. The White Rose eindigt weer met een (enigszins voorspelbare) cliffhanger waardoor ik wel heel benieuwd ben geworden naar het derde deel, dus die ga ik zeker lezen.

Boekrecensie: Amy Ewing - The White Rose (The Lone City, #2)