Boekrecensie: Mia Sheridan – Alleen maar jij

Crystal is beschadigd door het leven, dus ze besluit dat ze niemand meer dichtbij laat komen. Als Gabriel in haar leven komt, staat ze hier nog steeds achter. Totdat hij haar muur stukje bij beetje afbreekt en Crystal niet anders kan dan toegeven dat ze gevoelens krijgt voor Gabriel. Wordt het een goede match of zijn ze nog te veel verbonden met het verleden?

Na het lezen van Stilte van Mia Sheridan was ik erg enthousiast. Ik kon niet wachten totdat ik een nieuw boek van haar kon lezen. Toen ik nog meerdere recensie-exemplaren had liggen, raadde blogger Marleen me Alleen maar jij aan. Ik begon in het boek en ik werd er helaas niet meteen door gegrepen. Misschien komt dat ook omdat september een drukke maand was en ik steeds maar een paar bladzijdes kon lezen, waardoor ik niet helemaal lekker in het verhaal kwam.

Mia Sheridan heeft twee heel interessante personages weggezet, Crystal en Gabriel. Je leest het boek vanuit beide personages wat ik niet altijd geweldig vind, maar in dit boek paste het goed. Crystal doet zich heel stoer voor, maar ze is heel kwetsbaar met een klein hartje. Gabriel kent zichzelf daarentegen al heel goed en heeft zijn rumoerige verleden al weten te accepteren. Ik vind het mooi dat de twee personages veel van elkaar leren, het proces waarin ze zich ontwikkelen maar ook het proces waarin hun liefde zich ontwikkelt is heel realistisch en goed beschreven. Er komen actuele onderwerpen aan bod, het verhaal is goed uitgewerkt en ook de bijpersonages vond ik interessant.

Alleen maar jij is niet mijn favoriete new adult boek, ik was meer onder de indruk van Stilte. Wel heeft Mia Sheridan weer twee levensechte personages gecreëerd in een goed uitgewerkt verhaal. Ik wil zeker meer lezen van deze auteur!

★★★☆☆