Boekrecensie: Amy Ewing – The Black Key (The Lone City, #3)

Het vervolg op The Jewel en The White Rose viel dan eindelijk op de mat: The Black Key! Het laatste deel in The Lone City serie. Ik vond het eerste deel in deze serie heel tof, maar het tweede deel wist me niet helemaal te overtuigen. In dit derde deel is Violet vastbesloten om een einde te maken aan de elite en hun egoïstische leventje in The Jewel. Als ze ontdekt dat de Hertogin haar zusje heeft ontvoerd, onderneemt ze meteen actie. Ze gaat terug naar het paleis.

Amy Ewing heeft een bijzondere wereld gecreëerd in haar trilogie, een wereld waarvan ik het fijn vond om er weer over te lezen. Dat Violet weer terugkeert naar het paleis vond ik een fijne gebeurtenis voor het verhaal, want dat vond ik zo interessant om over te lezen in het eerste deel. Het is jammer dat er niet veel spannends of vernieuwends gebeurt, er is een vrij lange aanloop naar het einde. De schrijfster bereidt je het hele verhaal voor op hoe het afloopt, en als je dan bij het einde bent aangekomen, is de actie ook vrij snel weer afgelopen. Ook maakt het hoofdpersonage Violet weinig ontwikkelingen door, dat vind ik een gemiste kans. Wel vond ik het leuk om weer te lezen over de andere personages zoals Lucien en Raven. Het einde laat me achter met wat vragen: wat gaat er nu gebeuren?

Hoewel The Black Key geen heel spannende scenes bevat, is het wel fijn dat de trilogie nu is afgerond. Ik heb genoten van de serie, maar het is niet één van mijn favorieten. Het laatste deel had meer spanning en actie mogen bevatten, maar het is wel een afgerond geheel.

★★★☆☆