Boekrecensie: Lonely Planet Film- en serielocaties

Lonely Planet Film- en serielocaties bevat meer dan 100 locaties waar de meest memorabele scènes uit films en series zijn opgenomen. Je ontdekt plekken die schitterend mooi of bijzonder en geheimzinnig zijn. Stap in de mystieke wereld van Game of Thrones, lift mee met Thelma & Louise of pak de boot naar James Bond Island, ofwel het Thaise Khao Phing Kan, wereldberoemd door The Man with the Golden Gun. Ideaal voor filmfanaten en serieverslinders!

Dat ik van reizen houd is natuurlijk geen geheim. Daarnaast geniet ik ook echt van films en series, dus ik wilde dit boek erg graag lezen. Als ik op reis ga vind ik het ook altijd leuk om een bestemming te bezoeken waar een film of serie is opgenomen. Dit boek is dus ideaal als je veel films of series hebt gekeken en benieuwd bent waar alles is opgenomen. Ik moet toegeven dat ik niet alle films en series uit het boek kende, maar dat is niet echt een probleem. Het is alsnog leuk om te lezen over mooie bestemmingen, wie weet kun je ze toevoegen aan je lijstje!

Iedere bladzijde van het boek bevat een nieuwe bestemming met een grote foto en een klein stukje tekst. In de tekst staat uiteraard welke film of serie hier is opgenomen en nog wat extra achtergrondinformatie. Aan de ene kant maakt dat het een fijn boek om doorheen te bladeren, ideaal om inspiratie op te doen of even snel een bestemming op te zoeken als je een reis hebt geboekt. Aan de andere kant miste ik diepgang, ik had wel meer informatie willen weten over bepaalde locaties of films. De informatie die je krijgt is nu heel summier en dat vind ik zonde. Voor de prijs zou ik het boek qua inhoud laten liggen, maar het is bijvoorbeeld wel een leuk cadeau om aan iemand te geven die van films/series en reizen houdt! Het boek is ideaal als koffietafelboek waar bij mij een stapel reisboeken ligt.

Van Star Wars tot Game of Thrones en van Harry Potter tot James Bond, filmliefhebbers kunnen hun hart ophalen. De foto’s zijn prachtig en je droomt zo weg naar geweldige bestemmingen (of je favoriete film)!

★★★☆☆