Boekrecensie: After #3

‘De liefde tussen Tessa en Hardin is nooit makkelijk geweest. Maar nu is het verwarrender dan ooit… Net wanneer Tessa de belangrijkste beslissing van haar leven neemt, verandert alles. Onthullingen over Hardin zetten al haar zekerheden op losse schroeven en brengen hun zwaar bevochten toekomstplannen ineens weer buiten bereik. Niets en niemand is zoals Tessa dacht. Niet haar vrienden. Niet haar familie. En Hardin, de enige persoon op wie ze dacht te kunnen bouwen, toont geen enkel begrip voor Tessa als hij erachter komt dat ook zij geheimen verborgen heeft gehouden. Voor Tessa is deze vicieuze cirkel van jaloezie, onvoorspelbare woede en vergeving uitputtend. Ze heeft nog nooit zulke intense gevoelens voor iemand gehad – maar is het al die drama’s wel waard? En als Tessa nu haar hart volgt… is het dan definitief voorbij?’ (www.boekerij.nl)

In het derde deel van deze serie, Hij hoort bij jou, zie je dat Tessa meer voor zichzelf durft te kiezen. Ik was erg blij dat ze onafhankelijker wil zijn en meer haar eigen keuzes maakt, in plaats van als een hondje achter Hardin aan te lopen. Ze blijven natuurlijk Hardin en Tessa en ook in dit boek zijn er weer de nodige ruzies. Toch merk je goed dat Hardin zijn best wil doen om een betere man te worden voor Tessa. Daarnaast is ook te merken dat de hoofdpersonages volwassener aan het worden zijn. Het wordt steeds meer Hardin en Tessa tegen de wereld in plaats van Hardin tegen Tessa en andersom. In dit boek komen er ook meer verhaallijnen aan bod en worden sommige personages meer uitgediept, zoals Christian en Kimberly.

Dit boek is, net zoals de voorgaande boeken, zo geschreven dat je na ieder hoofdstuk weer een nieuw hoofdstuk móét lezen. Daarnaast vind ik de personages Hardin en Tessa echt goed uitgewerkt. Ja, er is vaak niet echt een verhaal te vinden in deze boeken tussen al die ruzies, maar beide personages maken een karakterontwikkeling door waar je u tegen zegt. Ik werd gelukkig niet zo depri na het lezen van dit boek als na het lezen van boek twee, maar ik merk wel dat ik steeds bang ben dat Hardin een gigantische fout maakt wanneer de twee ruzie hebben. Het boek eindigt met een mega cliffhanger. Die cliffhanger, jeetje! Die had ik niet aan zien komen. Zo verslaafd als Hardin en Tessa zijn aan elkaar, zo verslavend zijn deze boeken. Ik ben na dit boek gelijk begonnen aan het laatste deel, deel vier.

recensie after 3 anna todd