Boekrecensie: Marissa Meyer – Levana

Levana is meedogenloos. Ze gebruikt haar glamour om iedereen in haar macht te krijgen. Ze heerst over de Maan, maar dat is niet genoeg. Ze wil de Aarde ook in haar macht hebben en daarvoor gaat ze over lijken. Voordat Levana over de Maan heerste, was ze een heel ander persoon, met haar eigen verhalen en littekens. Hoe kan iemand zo meedogenloos en gemeen zijn geworden? Haar verhaal wordt nu verteld.

Ik wist niet wat ik kon verwachten bij een boek over Levana, maar wat was dit boek tof! Ik vond het geweldig om in de huid van Levana te kruipen. Ik heb drie boeken lang kunnen lezen over de rol van Levana in The Lunar Chronicles en ik kon me niet voorstellen dat ik ooit sympathie voor haar zou voelen. In deze novelle leer je haar beter kennen en ga je haar tot op zekere hoogte ook beter begrijpen. Je krijgt een kijkje achter de schermen over het leven van Levana, maar ook meer achtergrondinformatie over de personages die we al kenden (zoals bijvoorbeeld Cinder en Winter). Marissa Meyer heeft Levana perfect beschreven. Ik walg van haar, maar op de een of andere manier ga je ook begrijpen waarom ze bepaalde keuzes maakt. Het verhaal is soms bijna niet te geloven en dat heeft de schrijfster echt supergoed gedaan. Op sommige punten had het verhaal wat beter uitgewerkt kunnen worden, maar ik ben zeker enthousiast. Deze novelle geeft voor mij echt een extra laagje aan de serie.

Levana is een geweldige toevoeging aan The Lunar Chronicles serie. Marissa Meyer heeft geschreven vanuit het meest afschuwelijke personage en daar heeft ze alsnog een geweldig verhaal van gemaakt. Dit boek kan zeker niet ontbreken als je fan bent van deze serie!