Boekrecensie: Jennifer L. Armentrout – Onyx (Lux #2)

Katy en Daemon zijn met elkaar verbonden geraakt. En hoewel ze al verbonden zijn, wil Daemon toch bewijzen dat hij écht iets voor Katy voelt. Er komt een nieuwe jongen in de stad waar Katy naartoe trekt en Daemon is niet erg blij met deze ontwikkeling. Daar komt ook nog bij dat Daemon en Katy worden gezocht door de autoriteiten. Wie is er te vertrouwen en wie niet?

Let op: Onyx is het tweede deel in de Lux-serie (lees hier de recensie van het eerste deel).

Yes, ik kon weer verder lezen over Katy en Daemon! Ik vond Obsidian, het eerste deel in de Lux-serie, heerlijk weglezen. Ik kreeg er helemaal een Twilight vibe bij maar daarnaast vond ik het op zichzelf ook een fijn verhaal. Ik was blij dat ik kon beginnen in Onyx en ik nam het boek mee naar Kenia.

Onyx is weer een vrij dik boek en ik werd er niet helemaal door gegrepen. Er gebeurt niet zoveel waardoor het verhaal maar een beetje voort kabbelt. Het einde zat daarentegen vol spanning en sensatie, dat was wel weer tof. Toch moest ik me ondanks de fijne schrijfstijl en de leuke personages een beetje door dit boek heen worstelen. Na het einde ben ik heel benieuwd naar Opal door het einde van Onyx. Ik ben in ieder geval heel benieuwd hoe het verhaal verdergaat. Daarnaast ben ik de personages ook meer gaan waarderen, je krijgt vooral een andere kant te zien van Daemon. Je leert de personages natuurlijk beter kennen en dat vind ik dan wel weer fijn aan een serie. Het gekibbel van Katy en Daemon kan ik nog steeds waarderen, al wil ik Katy af en toe een schop onder haar kont geven.

Ik heb meer genoten van Obsidian dan van Onyx. In het eerste deel was alles natuurlijk nog nieuw en ik genoot van de personages en van de schrijfstijl. Dit was echter niet genoeg om me tijdens het tweede deel ook nog geboeid te houden. Het tweede deel eindigde dan wel weer met een einde waardoor ik toch heel benieuwd ben geworden naar Opal, nummer drie in de serie.

★★★☆☆