Boekrecensie: Erin Watt – Gevaar (De Royals, #5)

Het leven van Hartley staat op zijn kop sinds ze Easton Royal heeft ontmoet. Hij is onweerstaanbaar en gevaarlijk. Wanneer Hartley door een ongeval haar geheugen kwijtraakt, vertrouwt ze niemand meer. Instinctief weet ze dat Easton slecht voor haar is, tegelijkertijd lijkt hij de enige die haar kan redden. Easton wil dat ze haar geheugen terugkrijgt, terwijl Hartley ervan overtuigd raakt dat je sommige dingen maar beter kunt vergeten.

Het vierde boek in de Royals serie (Verlangen) eindigde met een enorme cliffhanger. Ik kon dan ook niet wachten om te beginnen in Gevaar. Het verhaal gaat direct verder na het ongeluk. Hartley lijdt aan geheugenverlies en Easton maakt zich zorgen om zijn broer én hij probeert ondertussen zijn leven te beteren. De ontwikkeling van Easton door de boeken heen is heel fijn. In de eerste drie boeken vond ik hem niet zo’n interessant personage, maar in Verlangen en Gevaar leer je hem steeds beter kennen. Je ziet dat er meer achter hem schuilt dan een irritante, arrogante jongen. Het geeft voldoening om hem volwassen te zien worden in deze boeken. Hartley is ook een fijn personage met haar eigen geheimen en obstakels. De band tussen Easton en Hartley ontwikkelt zich mooi, maar toch bleef ik Ella en Reed wel missen. Het boek zit wel weer vol met familiedrama en -mysteries, smullen! Alle puzzelstukjes komen op het einde samen tot een samenhangend geheel waarmee het verhaal over de Royals mooi is afgerond.

Van de Royals serie vond ik de eerste drie boeken geweldig en verslavend, maar boek vier en vijf maakten mijn verwachtingen niet waar. Het verhaal kabbeltde maar een beetje voort en ik werd niet gestimuleerd om op ieder vrij moment het boek erbij te pakken. Dat ligt niet aan Easton of Hartley, maar het ligt meer aan de verhaallijnen en de vaart waarmee alles beschreven werd. Hoewel ik minder heb genoten van de laatste twee boeken, blijft De Royals een zeer vermakelijke serie die ik aan vriendinnen aanraad!

★★★☆☆