Boekrecensie: Anna Nooshin – On Life

Een tijdje geleden bestelde ik de boeken On Top en On Life. Het boekje On Life is een heel stuk kleiner en dunner dan het voorgaande boek, waardoor ik dit boekje even tussendoor meenam in bad en het in één ruk uitlas. On Life is een stuk persoonlijker dan On Top. In On Top vertelt Anna over haar jeugd, hoe ze haar eigen bedrijf is gestart en hoe ze succesvol is geworden. In On Life gaat ze in gesprek met de meest dierbare mensen om haar heen en vraagt ze hen naar de belangrijkste levenslessen.

Ik vind Anna Nooshin een positief en inspirerend persoon en daarom heb ik beide boeken aangeschaft. Ik vond On Life ook een leuk boek om te lezen, maar op een andere manier. Het boekje staat vol met interviews die Anna heeft met haar dierbaren, afgewisseld met prachtige portretten en polaroids. Het is leuk om een deel van Anna’s privéleven te zien, zoals haar beste vriendinnen die nooit op beeld verschijnen, het gesprek met haar vriend of het openhartige gesprek met haar moeder waarin ze onder andere praten over het vluchten uit Iran. Vooral dat gesprek met haar moeder vond ik erg mooi om te lezen. De andere verhalen zijn ook wel leuk, maar ze lijken allemaal ook wel op elkaar. De levenslessen die de mensen delen komen vaak overeen. Verder stelt Anna ook wat vragen over zichzelf: of ze bijvoorbeeld veranderd is door de jaren heen en wat haar beste en slechtste eigenschappen zijn.

Het leest wel lekker weg: ik heb het boek niet voor niets in één sessie uitgelezen terwijl ik in een lekker warm bad lag. On Life is een positief boekje met een vrolijke sfeer. Dit boekje is heel persoonlijk en gaat over Anna en haar dierbaren, terwijl On Top ook een leerzaam boek was met het doel om jou te helpen op jouw weg naar de top. Het is wel leuk om een kijkje achter de schermen te krijgen in On Life, maar je mist niet veel als je dit boekje niet hebt gelezen.