Boekrecensie: Wacht op mij

”In Wacht op mij is het drie jaar na Mia’s ongeluk. Adam en Mia hebben elkaar uit het oog verloren en leiden ieder hun eigen leven. Adam en zijn band zijn inmiddels doorgebroken. Aan de vooravond van hun wereldtournee is Adam in New York, eenzaam en ongelukkig. Sommige mensen denken dat roem alles oplost, maar Adam kan zijn succes niet aan. Om door te kunnen gaan met zijn leven, zal hij eerst zijn verleden moeten accepteren. Zal de onverwachte ontmoeting met Mia in New York hierbij helpen?” (www.bol.com)

Het was al een hele tijd geleden dat ik het eerste boek Als ik blijf had gelezen. Het is leuk om nu vanuit het perspectief van Adam te lezen, al voegt dit weinig toe aan het eerste boek. Toch trekt de schrijfstijl je gelijk weer het verhaal in. Het is mooi om te zien dat Adam en Mia nog altijd in elkaars gedachten zijn. Het is mooi beschreven hoe Adam worstelt met de pijn en hoe zijn kant van het verhaal er precies uitziet. Ook de kant en het verhaal van Mia zijn goed uitgewerkt en komen goed tot hun recht. Ik vond wel dat er weinig verhaal zit in dit boek, het is meer een toevoeging aan het eerste boek, maar voor mijn gevoel niet een op zichzelf staand boek. Ik vond het ook allemaal onrealistisch snel gaan: Adam is in New York en bezoekt een van Mia’s concerten, ze spreken elkaar daarna gelijk en na een paar goede gesprekken is alles weer koek en ei. Dat is wat overdreven, maar ik vond het na al die jaren best snel gaan. Al met al isWacht op mij vermakelijk om te lezen en het boek bevat alle ingrediënten voor een perfecte young adult.

IMG_20151029_143649

Deze boeken vind je vast ook leuk: