Boekrecensie: Erin Watt – Verleiding (De Royals #1)

Ella stript om de kost te verdienen. Haar moeder is gestorven en ze heeft haar vader nooit gekend, dus ze moest een manier verzinnen om voor zichzelf te zorgen. Op een doodnormale schooldag moet ze bij de directeur komen en ontmoet ze Callum Royal, een man die beweert de beste vriend te zijn van haar vader. Ella wordt opgenomen in de familie Royal en wordt niet erg vriendelijk ontvangen door Callum’s zonen. Ze moet flink haar best doen om geaccepteerd te worden, maar gaat dat haar ook lukken?

Het duurde even voordat ik aan dit boek begon. Op de een of andere manier zag ik er tegenop, maar het boek werd me door meerdere mensen aangeraden via Instagram. Zodra ik begon met lezen, werd het lastig om Verleiding weg te leggen. Vanaf het begin leef je mee met Ella en word je het verhaal ingezogen. Erin Watt zet interessante personages neer. Ella is een sterk personage dat echt haar mannetje staat en een goede dosis girlpower bezit. Verder vond ik het interessant om te lezen over de mysterieuze Royals en hoe Ella zich een weg baant door haar nieuwe leven. Het verhaal is echt super verslavend, ik las het in een paar dagen uit en kon telkens niet wachten tot ik weer verder kon lezen.

Verleiding is niet super origineel. Je herkent aspecten uit boeken die je al eerder voorbij hebt zien komen, zoals de dagelijkse struggles op high school, met een rugby team, bad boy en high school bitch. Er komt een heleboel drama voorbij en het is echt smullen om te lezen. Het klinkt misschien als een young adult, maar er komt ook zeker de nodige seksuele spanning aan bod. Het einde liet mij heel verbaasd en verontwaardigd achter, dus ik kan écht niet wachten tot ik verder kan lezen in het tweede deel Verraad (gelukkig hoef ik nog maar een paar weken te wachten!).

Ik gok dat De Royals een van mijn favoriete nieuwe series wordt. Verraad leest als een trein, is verslavend en trekt je even uit de dagelijkse sleur. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen het verhaal niks vinden, omdat het redelijk voorspelbaar is en seks bevat, maar het verhaal is ook ondeugend en spannend en ik heb er ontzettend van genoten.

Boekrecensie: Erin Watt - Verleiding (De Royals #1)