Boekrecensie: Roëll de Ram – Backpack Bestemmingen

Backpack Bestemmingen is het boek van collega-reisblogger Roëll de Ram van We are Travellers. Het boek telt 23 verschillende bestemmingen, verspreid over de hele wereld. Ik vind het altijd leuk aan reisboeken dat je de plekken herkent waar je zelf bent geweest, maar ook dat je weer enorm veel reiskriebels krijgt als je nadenkt over je volgende bestemming om naartoe te reizen. Ik heb het boek helemaal gelezen, maar het is eigenlijk meer zo’n boek dat je er even bij moet pakken als je een specifieke vakantie aan het voorbereiden bent. Dan lees je meer over de bestemming en over de plekken die je hier zeker niet moet missen. Zo kun je de tips meteen gericht gebruiken.

Aan het begin van ieder hoofdstuk lees je praktische informatie over het volgende land. Er komen veel typische backpack bestemmingen voorbij, maar ik vond het ook leuk om te lezen over bestemmingen waar je niet zo snel aan denkt om te gaan backpacken, zoals Portugal en de Seychellen. Ik vond het heel tof om te lezen over Japan, Sri Lanka, Canada, Cuba, Costa Rica, Colombia, Peru en Australië (eigenlijk zou ik het hele lijstje wel op kunnen schrijven, want ik vind het altijd leuk om te lezen over bestemmingen). De meeste van deze bestemmingen staan ook specifiek op de planning, dus het was handig dat ik er alvast meer over kon lezen. Zelf ben ik net als Roëll in Amerika, Mexico, IJsland, Portugal, Nepal, Marokko en Vietnam geweest. Erg leuk om weer terug te denken aan deze mooie vakanties en te lezen hoe zij deze landen heeft ervaren. Ook heeft ze me enthousiast weten te maken voor Brazilië!

Backpack Bestemmingen is een fijn boek voor op de salontafel. Handig om erbij te pakken om inspiratie op te doen voor je volgende reis of om specifieke tips te vinden voor je volgende bestemming. Het boek is mooi vormgegeven, de foto’s in het boek zijn prachtig en het voelt echt alsof je weer even op reis bent. Ook heel leuk om cadeau te geven aan iemand die graag reist!

★★★☆☆