Wereldreis update maand #3: van de Niagara Falls tot Key West én familiebezoek!

Het is de 27e van de maand, dus het is weer tijd voor een wereldreis update! Vandaag zijn we drie maanden op reis, de tijd vliegt voorbij. Deze blog typ ik vanuit ons hostel in Miami Beach, een mooi moment om terug te kijken op afgelopen maand en onze avonturen weer met jullie te delen.

De oostkust van Amerika

De vorige wereldreis update typte ik na de route 66, voordat we naar de Niagara Falls gingen. Dat voelt alweer als een hele tijd geleden! De afgelopen maand hebben we dus de Niagara Falls bezocht, maar ook Washington D.C., Chimney Rock State Park, Orlando, Key West, Everglades City, Miami en nu zijn we op Miami Beach. Weer een heleboel mooie plaatsen bezocht en mooie herinneringen gemaakt! Ons avontuur in Amerika komt nu bijna tot een einde. We hebben hier ruim twee maanden gereisd en het was een groot avontuur! Ik vertel je hieronder meer over de plaatsen die we de afgelopen maand hebben bezocht. De komende jaren zal er waarschijnlijk geen reis naar Amerika meer op de planning staan, al willen we Hawaii en Alaska wel nog graag bezoeken. We moeten natuurlijk nog wel een huwelijksreis plannen (oké, eerst trouwen), dus wie weet 😉

Niagara Falls – Washington D.C. – Orlando

De Niagara Falls waren magisch. Watervallen hebben altijd wel iets bijzonders, maar de Niagara Falls zijn toch wel heel bijzonder. Heel fijn dat de kosten van de boot meevielen, waardoor we vanaf de Maid of the Mist heel dichtbij de watervallen konden komen (en kletsnat werden). Daarna reden we verder naar Washington D.C., een stad die ons allebei heeft verrast. Het is een grote stad, maar hij voelt niet echt druk aan, voornamelijk door al het groen in de stad. Veel indrukwekkende gebouwen en monumenten, tof om te bezoeken! Ook het natuurpark Chimney Rock State Park vond ik erg mooi en leuk, hier hebben we weer een aantal hikes gelopen. In Orlando vond ik Universal Studios erg tof. Ik ben niet per se een pretparkfanaat, maar dit was toch wel heel tof! Vooral vanwege de Harry Potter sfeer, we reisden zelfs met de Hogwarts Express. Extra leuk dat we dit samen met familie mochten beleven.

Key West – Everglades – Miami

Na Orlando reden wij verder naar Key West en dat voelde echt als een mini vakantie tijdens onze reis. Wat een mooi eiland, alleen de route er naartoe is al prachtig, omdat het net lijkt alsof je boven het water rijdt. Op Key West heerst een heerlijke eilandsfeer, ook een beetje hippie-achtig. We huurden hier fietsen en reden een rondje over het eiland, maar we gingen hier ook voor het eerst snorkelen en dat smaakt naar meer! Na Key West gingen we naar het natuurpark de Everglades, waar we zelf twee wandelroutes liepen maar ook een tochtje maakten met een airboat en alligators hebben gespot. Miami was onze volgende bestemming, waar we Little Havana, Downtown Miami en Wynwood bezochten. Inmiddels zijn we in Miami Beach waar we deze week nog zijn totdat we Amerika gaan verlaten!

Mijn top 5 van Amerika

1. Familiebezoek!
  2. De nationale parken in West-Amerika (ik kan echt niet kiezen tussen al die mooie parken. Death Valley, Valley of Fire en Bryce zijn favorieten, maar parken zoals Yosemite, Grand Canyon en Zion waren ook echt prachtig)
  3. Niagara Falls

4. Schieten bij de Orlando Gun Club
  5. Key West

Familiebezoek!

Je zag het misschien al staan in mijn top 5, wij kregen namelijk heel leuk bezoek in Florida! Mijn zus is samen met haar vriend en hun twee kids naar Orlando gevlogen, waar we samen een paar dagen hebben doorgebracht. Ook zijn we samen naar Universal geweest, superleuk! Daarna zijn wij naar Key West gereden en zij zijn richting het westen van Florida gereden. We hebben elkaar weer gezien in de Everglades en vervolgens waren we weer een paar dagen samen in Miami. Ik vond het heel leuk om bekende gezichten te zien en ik vond het ook weer heel leuk om mijn lieve nichtje en neefje te zien. Zij gaan natuurlijk veel veranderen als wij een jaar weg zijn omdat ze nog jong zijn, dus daarom was het heel fijn dat we ze even hebben kunnen zien! Mooie momenten: Roos die mij opvangt van de glijbaan, Cas die naar alles en iedereen zwaait, Roos die samen wil huppelen in Miami, een knuffel van Roos en een kus van Cas bij het afscheid en Roos die nog naar ons wil zwaaien.

Wereldreis update maand #3

Hoe bevalt de wereldreis tot nu toe?

Nog steeds heel erg goed! We willen allebei echt nog niet naar huis en hopelijk duurt het nog wel even voordat we het vliegtuig terug naar Schiphol pakken. Het reizen met een auto en een camper was fijn, maar nu gaan we weer terug naar het backpackersleven met gezamenlijke slaapkamers in hostels en reizen met het openbaar vervoer. Dat wordt ook weer even wennen, maar die afwisseling vind ik juist fijn. Verder allebei nog steeds geen last van heimwee, ik denk dat we dat ook niet echt gaan krijgen. Al zullen er zeker wel momenten zijn dat ik graag even thuis zou willen zijn. Twee vriendinnen van mij zijn bijvoorbeeld zwanger en ik ga het dan wel moeilijk vinden dat ik niet in de buurt ben zodat ik op kraamvisite kan gaan. Maar gelukkig hebben we tegenwoordig veel mogelijkheden om contact met elkaar te houden! Verder gaat het vegetarisch eten (ik eet nu zo’n 2,5 jaar volledig vegetarisch) tot nu toe nog steeds goed, maar Canada en Amerika zijn ook landen die daar al wel enigszins op ingesteld zijn. Ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn in Midden- en Zuid-Amerika. Ik denk dat ik de meeste dingen nu wel besproken heb, maar mocht je ergens vragen over hebben, stel ze dan gerust!

Random wereldreis weetjes

Landen bezocht: Canada, Amerika

Vervoersmiddelen gehuurd: een auto in Canada en een camper in Amerika

Aantal miles gereden in Amerika: 7.498 (= 12.067 kilometer!)

Aantal ritten met de Uber in Amerika: 37 (dit moet ik misschien even uitleggen, aangezien we de afgelopen twee maanden een camper tot onze beschikking hadden. Met een camper overnacht je vaak op een RV park/camping, maar die zit vaak een stuk buiten het centrum. Het is namelijk niet echt aan te raden om met zo’n groot voertuig door een drukke stad te rijden. Aangezien het openbaar vervoer in veel steden slecht geregeld is, wordt het aangeraden om een Uber te pakken om je te verplaatsen. Dit deden we dan bijvoorbeeld in steden zoals Las Vegas, Los Angeles en Orlando.)

Opmerkelijk: over Uber ritten gesproken, het is weleens voorgekomen dat onze Uber chauffeur de afslag miste en dan stil ging staan naast de weg en een stukje achteruit reed om de afslag alsnog te pakken. Levensgevaarlijk! Gelukkig is het goed afgelopen maar dit vonden we toch wel echt bizar, haha.

Aantal staten doorkruist in Amerika: 19 (California, Nevada, Utah, Arizona, New Mexico, Texas, Oklahoma, Texas, Missouri, Illinois, Indiana, Ohio, Pennsylvania, New York, Virginia, North-Carolina, South-Carolina, Georgia, Florida)

Favoriete staat in Amerika: Californië was voor ons allebei favoriet!

Aantal nationale parken bezocht in Amerika: 7 (+ 3 state parks)

Pech: oei, er zat een flinke barst in onze voorruit toen we de camper inleverden. Het is nog even spannend hoeveel dit grapje ons gaat kosten. Heel erg balen natuurlijk, want aan een sterretje dat uiteindelijk barst kun je zelf niet zo veel doen. Duimen maar!

Aantal films gezien in de bioscoop: we zijn in Amerika drie keer naar de film geweest, naar It Chapter Two, Joker en Doctor Sleep. Alle drie toffe films!

Spelletjes en gelezen boeken

• Pesten: Anouk 16 – Richard 11
  • Rummikub: Anouk 21 – Richard 25
  • Regenwormen: Anouk 33 – Richard 26
  • Regenwormen met familie: Anouk 2 – Richard 0 – Bas 1 – Laura 0 – Roos 0
  • Mijn Candy Crush level: 1232
  • Aantal boeken uitgelezen tijdens de wereldreis: 31 (tot nu toe 10 in november)
  • Aantal boeken uitgelezen tijdens de wereldreis door Richard: 16 (tot nu toe 9 in november)

Wereldreis update maand #3

Wat staat er nu op de planning?

Jaaa, volgende week vliegen we naar Cuba! Ik heb heel erg veel zin in een nieuwe bestemming. We gaan drie weken naar Cuba, startend in Havana en helemaal naar Santiago de Cuba in het zuiden. We gaan reizen met de bus en in casas particulares slapen, een soort Cubaanse airbnb’s bij mensen thuis. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat zijn om het authentieke Cuba te ervaren, daarnaast ben ik ook benieuwd hoe het gaat zijn met weinig of geen internetverbinding. Na Cuba gaan we verder naar Nicaragua. Daar hebben we nog niet echt een planning voor gemaakt en daar gaan we lekker flexibel reizen. We gaan met het openbaar vervoer reizen dus we hoeven geen rekening te houden met een bepaalde datum waarop je een auto of camper weer in moet leveren. Het kan dus zijn dat we maar een week in Nicaragua zijn maar ook dat we er drie weken blijven. We gaan het zien, ik houd jullie in ieder geval op de hoogte! Het plan is om daarna verder te reizen naar Costa Rica, Panama, Colombia en Peru, maar het zal nog wel even duren voordat we daar zijn, en wie weet veranderen de plannen nog wel. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in!

Wow, het is echt weer een ontzettend lang artikel geworden. Hopelijk vond je het leuk om te lezen! Laat in dat geval zeker een reactie achter, vind ik leuk! ❤️ Ik loop trouwens ontzettend achter met het schrijven van blogs, ze staan op de to-do lijst maar het kan wat langer duren omdat we vooral aan het genieten zijn. Je kunt me ondertussen wel volgen via Instagram!

Liefs, Anouk

Wereldreis update maand #3

Volg je mij al op FacebookBloglovin’Instagram en Twitter?