West-Canada in 3 weken: onze route en tips!

Canada, het land van hoge bergen, blauwe meren en wilde beren. Het eerste land van onze wereldreis. Wij hebben ruim drie weken door het westen van Canada gereisd met een huurauto en een tent, waarbij we campings hebben afgewisseld met hostels. Bij deze deel ik graag mijn route inclusief tips!

West-Canada in 3 weken: onze route en tips

• Vancouver: 3 nachten (hostel)
  • Whistler: 2 nachten (tent)
  • Clearwater: 2 nachten (tent)
  • Jasper: 4 nachten (tent)
  • Banff: 3 nachten (2 nachten hostel + 1 nacht tent)
  • Yoho: 1 nacht (tent)
  • Revelstoke: 2 nachten (tent)
  • Kelowna: 2 nachten (tent)
  • Vancouver Island: 4 nachten (tent)

Vancouver

Vancouver, een sfeervolle stad tussen de bergen. Ik kan je van harte aanraden om hier Grouse Mountain te bezoeken (dit kun je doen met een gondola, of door net als wij de pittige Grouse Grind te wandelen), fietsen te huren en door Stanley Park te fietsen en om de Lynn Canyon Suspension Bridge te bezoeken.
→ Lees hier mijn blog over Vancouver!

Tip: op de route van Vancouver naar Whistler zijn wij gestopt bij Britannia Mine Museum en Shannon Falls. Erg leuke stops en een supermooie route over de Sea to Sky Highway!

Whistler

Wauw, Whistler was prachtig! Hier gingen we voor het eerst echt door de bergen hiken en zagen we ons eerste blauwe meer. Wij zijn met de Peak 2 Peak gondola naar Whistler Mountain gedaan waar we de Half Note Trail hebben gewandeld. Daarna zijn we met de gondola naar Blackcomb Mountain gedaan (het uitzicht als je tussen deze bergen zweeft is geweldig!). Helaas hebben we daar geen hike meer kunnen doen vanwege het gebrek aan tijd en het was toen erg mistig op Blackcomb Mountain. Wij zijn maar één dag in Whistler geweest, maar ik weet zeker dat je je hier minimaal twee dagen heel goed kunt vermaken!

Clearwater / Wells Gray

Watervallen spotten! Wells Gray Provincial Park beschikt over meer dan 40 watervallen. Erg leuk om hier een dag doorheen te rijden en te genieten van het uitzicht van de mooiste, krachtigste watervallen. Wij zijn hier een dag geweest en dat was voldoende!
→ Lees hier mijn blog over Wells Gray!

Jasper National Park

Jasper National Park was mijn favoriete stop in Canada. We hebben hier een heleboel toffe hikes gedaan en mooie plekken bezocht. Prachtige bergen, blauwe meren, een superheldere sterrenhemel, een wilde beer spotten en mooie watervallen. Er is zo veel te zien in Jasper! Dit nationale park mag je echt niet overslaan tijdens je bezoek aan West-Canada.
→ Lees hier mijn blog over Jasper!

Banff National Park

Wanneer je naar het westen van Canada reist, zul je ongetwijfeld stoppen in Banff. En terecht, Banff is prachtig! Wel een stuk drukker dan Jasper, maar zeker de moeite waard. Vooral Lake Louise en Moraine Lake zijn geweldig mooie meren met blauw water en de besneeuwde bergtoppen, iedere foto lijkt wel een ansichtkaart. Ook Sulphur Mountain beklimmen vond ik echt tof!
→ Lees hier mijn blog over Banff!

Yoho National Park

Na de populaire parken Jasper en Banff reden we door naar Yoho National Park waar we één dag doorbrachten. Een leuke tussenstop waar je Emerald Lake, de Natural Bridge en Takakkaw Falls kunt bezoeken!
→ Lees hier mijn blog over Yoho!

Revelstoke

Vanuit Yoho reden we een dagje naar Revelstoke en we zijn hier in totaal twee nachten verbleven. Hier maakten we een toffe hike in Mount Revelstoke National Park, we wandelden naar Eva Lake en Miller Lake. Weer een mooie wandeling en we lopen zo hoog dat we boven de wolken lopen. Ruim 5 uur stijgen en dalen in de bergen en de terugweg in de regen, maar het was weer supermooi!
→ Lees hier mijn blog over Revelstoke!

Kelowna

We hadden Kelowna bijna overgeslagen, maar wat ben ik blij dat we hier zijn gestopt! Geniet van het uitzicht over Kelowna vanaf Knox Mountain, fiets een route van 24 kilometer over een oude spoorweg door Myra Canyon en bezoek wijngaarden om wijnproeverijen te doen!
→ Lees hier mijn blog over Kelowna!

Vancouver Island

Wij sloten ons avontuur in Canada af met een bezoek aan Vancouver Island. Ideaal om te genieten van de prachtige natuur op het eiland! Wij gingen walvissen spotten in Victoria en we deden een aantal toffe wandelingen in Ucluelet en Tofino.
→ Lees hier mijn blog over Vancouver Island!

Zou jij ook een reis willen maken door het westen van Canada? 😀

Liefs, Anouk

Volg je mij al op FacebookBloglovin’Instagram en Twitter?